Hoe krijg je de geur van een rot ei weg?

Is me nog nooit gebeurd maar ik wilde een eitje bakken en ik tik met een mes op het ei en het ei is letterlijk ontploft! Overal groen/zwarte smurrie... Die smurrie viel makkelijk op te ruimen maar die zeer penetrante stank wil maar niet weg. Natuurlijk alle ramen opengezet in de keuken maar de stank blijft hangen...!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
11.3K

Antwoorden (3)

Geurtjes kunnen worden geneutraliseerd met behulp van kattenbakvulling. De korrel absorberen niet alleen vocht maar ook geur als de beste. Je kan het letterlijk overal voor gebruiken. Neem een paar oude sokken en vul ze met kattenbakvulling en leg ze vervolgens neer op plekken waar het stinkt.
fremar
7 jaar geleden
Geur kaarsjes in de keuken aansteken .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Uit eigen ervaring weet ik het niet, maar ik hoorde van het aansteken van diverse lucifers, dat daarmee die stank verdwijnt.

Of een schaaltje met gemalen koffie in de keuken neerzetten. (of zelfs koffiepoeder -zou in de koelkast werken-)

Of een flinke zak met lavendel ophangen (uit eigen tuin grote gaten in zakje prikken) . Zou ook tegen motten helpen in je kledingkast.

Of een pannetje kokend water met kaneel, vanille en sinaasappelschillen erin op het fornuis zetten.

Succes, Freek!