waarmee kan ik mijn rvs afzuigkap weer mooi krijgen?

er zit een lichtere grote plek op. is per ongeluk verkeerd schoonmaakmiddel op geknoeid

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
met je handen

Antwoorden (3)

Ik heb goede ervaringen met siliconen spray.
Dan zie je de vingers op het gepoetste rvs ook niet meer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Of de hele kap met het verkeerde schoonmaakmiddel reinigen? Klinkt beidehand maar niet zo bedoeld.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je zou het kunnen proberen met as (dus verbrand hout, sigarenas, etc.) op een natte oude doek of stuk textiel. Vroeger werd as uit de haard (daarmee gaat het ook prima) als zeer mild schuurmiddel gebruikt en naar mijn ervaring krijg je er ook glas waarop aanslag is gekomen, goed mee schoon. maar je moet het wel vochtig gebruiken (anders gaat het stuiven).

ik citeer uit de bron:

'In de jaren dat ik naar de ambachtschool ging om een vak te leren was het noodzaak om 's morgens de kachel uit te ruimen en aan te steken voordat er pannenkoeken gebakken konden worden en naar school te gaan. Met de as kon je interessante dingen doen zoals tijdens sneeuw het pad begaanbaar houden maar ook in huis waren er toepassingen zoals schuren en schoonmaken. Gezeefde as werd ook gebruikt om messen op de slijpplank te wetten.'

Een van de (voor de hand liggende) dingen die met houtas werd blank gehouden was de kolenkit.