Hoe krijg ik bloed uit mn bekleding?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.6K
bamibal
13 jaar geleden
Bedoel je zo, dat de technische recherche het niet meer kan zien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh als je daar een antwoord op weet hoor ik het ook graag, maar gewoon voor het oog en niet voor de luminol is ook goed in dit geval...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met een vlekkenschaar!

Het beste antwoord

Als we bloedvlekken moeten weghalen is het begin en einde van iedere behandeling koud water. U zult zien dat met koud water haast alle vlekken verdwijnen. Zelfs oude bloedvlekken, geweest in water, lossen op. Hoewel heet water in het algemeen beter reinigt dan koud water, mag u voor het weghalen van bloedvlekken nooit heet of kokend water gebruiken. Het stollingsproces van het bloed zou daardoor bevorderd worden en de vlek wordt daardoor keihard. Wasbare kleding laat u weken in koud sodawater.

Bloedvlekken verwijder je heel eenvoudig door koud water met keukenzout.
- Lyda Bouwen

Bij een BLOEDVLEK : Doe wat "spuug"op de vlek en voorzichtig met een gaasje DEPPEN, niet WRIJVEN. Herhalen tot de vlek eruit is. Tip van mijn moeder die nu 88 jaar is!! Werkt echt. Op alle stoffen!!!
- Marga Tooten

Bloedvlekken: Wat lauwe ammonia doet wonderen, ook bij oudere vlekken.
- Miek

Doe melk op de bloedvlek en deze verdwijnt.
- Marjan

Wat bloed op matras etc...een papje van tafelzout en koud water, tijdje laten inweken en wegkuisen met vochtig propere doek, bloedvlek foetchie !
- Marci

De vlek insmeren met shampoo, even deppen en dan in de wasmachine, bij mij is het altijd gelukt.
- Karin

Bloed kun je verwijderen uit kleding door het in de biotex groen te zetten.
- Sanne

enkele tips
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

dat is me laatst goed gelukt, en de vlekken waren niet echt vers.
eerst goed deppen met koud water, dat scheelt al.
vervolgens afmaken met vlekkenverwijderaar van vanish (is knalroze fles).
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zal 't een poging geven...het is niet me mooiste stoel ofzo, maar het zijn enigzins genante vlekken...:-/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@rieneke goeie tip alleen je moet vanish eerst proberen op een onzichtbaar plekje want het vrij agressief
wel+1
Rieneke1
13 jaar geleden
bedankt voor de plus en de toevoeging werk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
graag gedaan
heb ook een keer vanish bij de witte was gedaan kwam alle was er bijna geel uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bloed altijd met koud water behandelen.
Dan moet je de vlek laten weken in de melk!
En vervolgens in de wasmachine!

Wat ook lukt is om de vlek goed te schrobben met pure andy, vervolgens in laten trekken en daarna moet de wasmachine zijn werk doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Biotex wil nog wel eens helpen eerst goed laten inweken en dan goed uitwassen
13 jaar geleden
bloed met koud water zoveel mogelijk uitspoelen, daarna Shout erop uit de fles, zachtjes inwrijven en dan in de wasmachine wassen. Gaat er echt uit!

Toegevoegd na 1 minuut:
aannemende dat je de bekleding eraf kunt halen (bedoel je stoelhoes of zo?)