Hoe krijg je een natuurstenen vloer weer glanzend?

Wij reinigen onze natuurstenen vloer met regelmaat met HG Natuursteen reiniger, maar de vloer word alsmaar doffer en lichter van kleur. We hebben een keer geprobeerd met HG beschermfilm incl glans na het reinigen, maar dit deed niet veel. We hebben ook enkele keren met groene zeep geprobeerd te reinigen, hielp ook niets.
Het mooie donkere is er aardig vanaf. Wij hebben de woning ongeveer 2 jaar geleden gekocht en toen was het nog wel mooi donker van kleur. Nu zitten er ook best veel doffe plekken op en aardig wat ondiepe krasjes. Heeft iemand tips wat te doen? Ik kreeg van een herstelbedrijf die ik deze vraag ook stelde als antwoord: schuren, polijsten en kristalliseren. Kosten zijn rond de 1000 euro. Dit wil ik graag voorkomen en dus zelf proberen dit te herstellen.

Foto: http://i66.tinypic.com/2mm8xfb.jpg

Toegevoegd na 2 minuten:
P.s. ik heb vloerverwarming.

8 jaar geleden
6.5K

Antwoorden (2)

Vaak is er een prima resultaat met een scheut groene zeep in handwarm water.
Hiermede de vloer schoon maken en laten drogen
e.v.t uitwrijven met een wollen doek.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
euhhh...vraagsteller meldt dat hij het al met groene zeep heeft geprobeerd, zonder succes. Zie mijn eerdere reactie, op de vraag.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Overheen gelezen, je hebt helemaal gelijk
glanzer ( ik heb geen merknaam) te koop bij carrefour, geeft je vloer weer een donkere en glanzende kleur. 1 scheutje per keer in het water en na een paar keer zie je al resultaat. dit product is er ook van bruynzeel.