Hoe krijg ik een lege plastic fles van een vloeibaar wasmiddel schoon?

Van een vloeibaar wasmiddel heb ik een 5 liter plastic fles overgehouden. Ik wil die graag voor drinkwater gebruiken maar ik kan die lucht van het wasmiddel er met geen mogelijkheid uitkrijgen. Is daar een manier voor of zal het nooit lukken?

8 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
8 jaar geleden
Dat plastic is niet gemaakt voor voedingsmiddelen, dus je weet niet wat het kan doen met je water als dit er in zit. Wie weet komen er wel bepaalde weekmakers of zo vrij.
zondag
8 jaar geleden
Oei, dan zal ik hem maar niet voor drinkwater gebruiken. Maar ik wil hem toch schoon maken, dus.....?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Leg de fles nadat je hem goed hebt uitgespoeld een nachtje in de vriezer, dat helpt tegen de geur.
zondag
8 jaar geleden
Hij is helaas te groot voor de vriezer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zou het helpen om een mierzoete mix siroop met water een dag of wat in de fles te bewaren? Ben je misschien de geur kwijt, maar hoe weet je of alle zeepresten eruit zijn?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Doe dat niet .niet geschikt voor drinkwater .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat je de geur er nooit 100% uitkrijgt.

Het beste antwoord

Plastic heeft de eigenschap geurstoffen op te nemen.
Zelfs na lange tijd kan dit nog steeds gebeuren dat het de smaak van het water beïnvloed.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien actieve kool vergruizen in water en dat lange tijd laten staan? azijn? zout water?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
het plastic neem ook geurtjes op, azijn b.v. gaat echt in het plastic zitten. Water er in en een tijd buiten in de zon zetten heeft nog de meeste kans

Andere antwoorden (1)

Doorgaans wil dit wel lukken met thee. Zet een pot thee en schud die in de fles. Goed spoelen en een paar uurtjes er in laten zitten (en nacht werkt goed). Daarna met zuiver water spoelen.
Succes.
8 jaar geleden
zondag
8 jaar geleden
Moet dat dan 5 liter thee zijn?