Hoe krijg ik mijn roestvrij stalen afwasbak het beste schoon?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zullen we hem samen schoonmaken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is hij nog wel schoon te maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daddy 700 ,ik ken t verhaal van 380! Het is me allex vrij onduidelijk en kga niet anders tegen je aankijken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daddy 700 ,ik ken t verhaal van 380! Het is me allex vrij onduidelijk en kga niet anders tegen je aankijken

Het beste antwoord

Met staalfix en dan de GELE kant van het schuursponsje gebruiken om het op te brengen. Even laten inwerken, naspoelen en je hebt weer een glanzend schone wasbak!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ga ik als eerste proberen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanx voor je antoord,ziet er weer als nieuw uit!

Andere antwoorden (11)

Vullen met warm water en een beetje waspoeder in gooien en een tijdje laten staan,je afwasbak word niet alleen schoon maar hij blinkt dan ook weer.

Een mengsel van zuiveringszout en azijn werkt ook super!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik bespuit 'm eerst met badkamerreiniger, en doe er daarna een beetje cif schuur bij.
even flink met de lap erlangs, en blinkend schoon :)
Rieneke1
14 jaar geleden
eerst ontvetten met afwasmiddel
dan ontkalken met - mag ik hier reklame maken?
dan speciale RVS reiniger (soort polijstmiddel)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens op hg.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Silitbang met kokend water paar uur laten staan, en hij is weer als nieuw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onderhoud RVS Spoelbak
Advies
De spoelbak is naadloos voor u ingelast. Dat is wel zo hygiënisch, omdat er nu geen voedselresten in
naden kunnen ophopen. Ook verder is de spoelunit onderhoudsarm:
Voor het 1. dagelijkse onderhoud gebruikt u gewoon een spons en wat afwasmiddel.
Om de glans van de spoelbak nog langer te behouden, kunt u het volgende doen:
Behandel de unit (min.) 1 x per maand met Staalfix, Starpolish of Cif cream (verkrijgbaar in
vrijwel iedere grote supermarkt). Breng een ruime hoeveelheid van het middel aan op een
vochtige zachte doek of spons, wrijf de spoelbak er goed mee in, en spoel de unit
vervolgens na met water. Daarna zult u de bak even moeten droogwrijven.
2.
Tips
Hoe vreemd het ook klinkt: het gebruik van diverse merken roestvrijstaalreinigers is af te
raden. Dezelfde coating die ter bescherming wordt aangebracht, kan namelijk ook vlekken
op het oppervlak veroorzaken. Gebruik bij voorkeur Zepp inoxcleaner of Motip rvs reiniger
1.
Zuren of agressieve stoffen tasten het rvs aan, en veroorzakenen vlekken, roestpuntjes of
kleine gaatjes in de spoelbak. Voorbeelden zijn chloor, gootsteenontstoppingsmiddelen,
zilverpoets, gebitsreiniger, HG reiniger, S39 en zoutzuur(oplossingen). Mocht er
onverhoopt toch een agressieve stof in de spoelbak terecht zijn gekomen, dan doet u er
goed aan deze direct te verwijderen met Staalfix, Starpolish of Cif cream. Ook dan zult u de
plek weer moeten naspoelen met water en de bak moeten droogwrijven. Het is aan te
bevelen deze behandeling een aantal keer te herhalen. Naderhand pas schoonmaken blijkt
doorgaans zinloos; het rvs is op dat moment vaak al aangetast, waardoor de vlekken zullen
blijven terugkeren.
2.
Chloor of zoutzuur kunnen beter niet in de gootsteenkast worden bewaard; hun dampen
kunnen op het rvs inwerken.
3.
Een enkele keer komt het voor dat de spoelbak een soort roestaanslag vertoont. Die
aanslag kan worden veroorzaakt door ijzerdeeltjes die uit het waterleidingcircuit in de bak
komen , wat vooral na onderhoud aan de waterleiding of in nieuwbouwwijken nog weleens
het geval wil zijn. Snel en meerdere malen schoonmaken, op de hierboven beschreven
manier, zal de roestaanslag verwijderen en nieuwe aanslag voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik maak 'm altijd schoon met vloeibaar schuurmiddel en de afwasborstel. (naspoelen met heet water).
Merk maakt niet uit en hij glanst weer geweldig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cillit bang voor de zijkanten. Als je een korfje hebt (dus zo'n ding dat werkt als zeef en als stop) maak ik die altijd schoon met chloor. Even laten staan en doorspoelen blinkend schoon!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewwon schoonmaken,je hebt speciaal spul ervoor,tegen nieuwe kringen deed ik wel eens dun laagje olijfolie insmeren,moet wel vaak herhaald,maar resultaat is geweldig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit gaat ook geweldig Dikke bleek ff laten intrekken en daarna met borsteltje. Goed naspoelen klaar.
En blinken dat ie doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met zoutzuur