Wat is mileuvriendelijker? Een drinkglas na gebruik omspoelen met water of laten schoonmaken door een vaatwasser?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Als de vaatwasser toch draait, kun je het glas beter daardoor laten schoonmaken.
Ritsuka
9 jaar geleden
Ligt er aan wat je verder in de vaatwasser hebt staan
SimonV
9 jaar geleden
Ik ga altijd uit van een volle vaatwasser... :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ie vol is past dat glas er niet meer bij ;-)

Antwoorden (1)

Grote kans dat afwassen met de hand niet jouw favoriete bezigheid is. Wellicht helpt het te weten dat je daarmee het milieu ontziet, mits je niet overvloedig veel warm water gebruikt.
Een vaatwasser verbruikt per afwas gemiddeld vier keer meer energie, dan een afwasbeurt met de hand.
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
sorry, ik had niet goed gelezen, vandaar mijn minnetje. Ter compensatie een plus.