Wat gebruikt de glazenwasser om de ramen netjes te laten drogen zonder watervlekken?

Glazenwasser die de ramen van kantoorpanden doet zonder ze te drogen met een zeem. Hij doet dit vanaf de grond met een grote stok en borstel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
80.8K

Het beste antwoord

Volgens de wetgeving van 2005 zou men niet meer met ladders mogen werken bij glazenwassers. De glazenwassers branche reageerde hierdoor door te werken met gedemineraliseerd water en telescoop.
Dit is wat je ziet bij kantoorpanden van grote hoogte. Het is hierdoor veiliger maar ook goedkoper, scheelt veel tijd en geld.

Het normale glasbewassing bij binnenglas en kleinere panden wordt nog gewoon gedaan met een emmertje water met een afwasmiddel.
Ik gebruik zelf het liefst Dreft. Streeploos resultaat krijg je puur door de rubbers van je raamwisser geregeld te vernieuwen.
Ammoniak, spiritus, uien in het water is allemaal niet nodig voor een goed resultaat.

Stukje tekst : De methode van Osmose glasbewassing maakt gebruik van puur osmosewater voor een streeploos oppervlak. Osmose is een proces waarbij een vloeistof, waarin stoffen zijn opgelost, door een zogenaamd halfdoorlatend membraam stroomt, dat wel
de vloeistof doorlaat maar niet de opgeloste stoffen. Hierdoor krijg je een zuivere vloeistof. Bij de verdamping van gewoon leidingwwater blijven de opgeloste zouten achter waardoor je strepen krijgt. Omdat deze in osmosewater niet meer aanwezig zijn krijg je een streeploos resultaat. Osmosewater heeft een bijzonder reinigend vermogen waardoor gebruik van chemie (dus niet milieubelastend) niet nodig is. Dit maakt telescoop glasbewassing geschikt voor het gebruik op alle oppervlakten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

daar gebruikt hij spul voor dat alleen bij de groothandel te koop is

mijn zoon had een glazenwasser bedrijfje zodoende

hoe het heet weet ik niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel spiritus. Spiritus maakt glanzend schoon zonder strepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoewel een professionele glazenwasser speciaal spul heeft kun je ruiten ook heel goed met bijvoorbeeld spiritus schoonmaken.
Wat wel heel belangrijk is om glas mooi glimmend te krijgen is eerst goed droogwvrijven en dan poetsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel gewoon koud water en een heel klein beetje dreft afwasmiddel. Zo simpel, niets meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben jaren glazenwasser geweest en wij gebruikte altijd "raamglans", een middel dat bij de groothandel verkrijgbaar is.
Om je ramen te laten glanzen kun je ook een beetje azijn aan het water toevoegen.
Wat ook vaak wordt gedaan om ramen streeploos schoon te krijgen is naspoelen met water en niet met de trekker behandelen.
Gewoon op laten drogen en geen streepje te zien.
Met een steelpannetje water het sop van de ramen spoelen.
Vroeger deed men niet anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat zat er dan in dat "raamglans"?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen idee. ik heb er alleen maar ramen mee gewassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt, vaak gezien dat vrouwen dat deden. Zelf heb ik nog nooit ramen gewassen, doet mijn man altijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wou dat ik ook zo'n man had.
Hij gebruikt daar gewoon koud water met een drupje afwasmiddel voor.
Wij doen moeilijk met spiritus met bleek in warm water maar koud water met een drupje afwasmiddel werkt het best.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik regenwater, dat droogt streeploos op en laat geen vlekken achter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou dat regenwater wat hier uit de lucht komt daar kun je echt de ruiten niet streeploos mee schoon krijgen...moet je kijken wat voor een troep er soms inzit!
weleens van woestijnzand gehoord?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik het ook voor het wassen van de auto en het droogt beter op dan water uit de kraan waar kalk in zit.
Dan krijg je juist watervlekjes of strepen. Met regenwater niet is mijn ervaring.
De proffessionele ramenwasser gebruikt raamglans wat ze bij de groothandel kopen.

Het nadeel van een afwasmiddel is dat het te veel schuimt. Spiritus ontvet, maar voorkomt geen strepen.

Zelf gebruiken we al jeren het grootmoeder wondermiddel, te weten warmwater met schijfjes ui er in. Het kost niets en het werkt echt.
Als het niet werkt eet ik de ui op

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
deze tip (ui) was toevallig van de week op tv...oud middeltje die vroeger heel veel gebruikt werd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig maar, een heleboel mensen vinden het maar een vreemd verhaal. In welke uitzending was het?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor werkt perfect... ook gezien bij die 2 schoonmaakdames en sinds die tijd doe ik niet anders.
( sorry mijn man doet de ramen, doet hij niet anders :-)
Meestal gebruiken zij gewoon een beetje afwasmiddel!