Wat kun je doen als je vaatwasmachine niet meer goed wast?

De vaat blijft smerig ook bij hoge temperaturen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Maak je vaatwasmachine eens goed schoon.
-Allereerst de filters verwijderen en goed schoonspoelen. -Ga vervolgens naar de supermarkt of drogist en koop een vaastwasmachinereinigingsmiddel. Dat zijn vaak van die kleine flesjes die je op z'n kop in het bestekbakje zet. Volg de gebruiksaanwijzing van dit produkt. Dat komt er meestal op neer dat je de machine leeg draait op een zo hoog mogelijke temperatuur.
-Vul zout en glansmiddel aan, ook als je van die 4-in-1 tabletten gebruikt.

Let ook op het volgende: zet je machine niet uit als hij nog niet afgepompt heeft. Spoel al te vette pannen en borden vooraf eventjes af. En maak regelmatig de rubbers en zijkanten schoon, dit verlengt de levensduur van die rubbers.

Als het goed is doet je machine het zo weer prima. Als dat niet het geval is en je machine is al vrij oud dan kan het zijn dat hij aan vervanging toe is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Calgonit gebruiken... Het kan nl zijn dat er iets verstopt zit...

Toegevoegd na 18 seconden:
Schoonmaakazijn kan ook helpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed het afvoer en filter schoonmaken. En hem een paar keer leeg laten draaien met Calgonit.

h

Toegevoegd na 1 minuut:
En als jeje vaat erin zet, goed afspoelen, mijn moeder zegt altijd, het is een vaatmachiene geen verteer machiene hahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het zout misschien op en het glansspoelmiddel ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons is het dan een kwestie van filters schoonmaken. Evt. met een renigingsmiddel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sproeiarmen schoonmaken hielp bij mij.