Zijn er nog deugdelijke wasknijpers te koop?

Er zijn vele soorten en kwaliteiten maar ik ben al vele jaren opzoek naar 'goede' wasknijpers.

Veelal koop ik houten, soms probeer ik de plastic variant maar ook die zijn niet goed.
Velen springen open bij gebruik, sommigen leveren slinters op(hout), breken af omdat het plastic slecht is of buigen door als je ze 'knijpt'.

Wie kan mij zeggen waar ik goede, functionele wasknijpers kan kopen?

Toegevoegd na 1 dag:
Ik realiseer me dat ik niet genoeg duidelijk heb gemaakt dat ik de houten wasknijper bedoel te vinden. De plastic variant wil ik NIET gebruiken als er houten zijn om geen plastic onnodig in het milieu te brengen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.1K
Cryofiel
12 jaar geleden
Die gewone traditionele houten wasknijpers, bedoel je? Die heb ik meer dan tien jaar geleden gekocht. Ze zijn zo goed, dat er nog maar zo weinig zijn gesneuveld, dat ik sindsdien nooit meer nieuwe wasknijpers heb hoeven kopen. Zware natte spijkerbroeken, ander zwaar spul: geen problemen mee. Zij die houten wasknijpers niet meer te koop dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je antwoord bewijst mij het probleem: vroeger waren de knijpers nog goed. Ik heb er nog een aantal uit het knijpermandje van mijn overleden moeder. Die zijn van stevig glad hout, de veer is stug maar stevig. Die kan ik dus niet meer vinden....

Het beste antwoord

Ik koop mijn wasknijpers altijd in Frankrijk (als ik ga kamperen wil ik ze nog wel eens vergeten). De kwaliteit en sterkte van de Franse wasknijpers is veel en veel beter dan welke Nederlandse wasknijper dan ook !
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, dat bedoel ik! Als ik ooit in Frankrijk kom, zal ik eraan denken:)
Ik hoop overigens dat je de houten wasknijper bedoelt.
Ivana
12 jaar geleden
Beide soorten. Die hebben ze dan ook nog in twee formaten, dus ook voor zware kledingstukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt erop dat in héél Nederland geen houten wasknijpers te koop zijn van goede kwaliteit. Daarvoor moet je blijkbaar in Frankrijk zijn. De anderen bedankt die de betere soort plastic aanraadden. Ik verkies echter de houten hoewel ik niet weet wat milieu(technisch) beter is.

Andere antwoorden (5)

Dit komt me bekend voor. Meestal is het een zaak van 'trial and error', je koopt een pakje, hoopt er het beste van en kijken hoe lang ze erover doen om te sneuvelen.
Maar ik heb laatst toevallig hele fijne wasknijpers gekocht: Sorbo softgrip, ze zijn stevig en ze zijn fijn in gebruik.
Onder andere te koop bij de Blokker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer dat ze van plastic zijn.
Ik heb een tijdlang hetzelfde probleem gehad, en heb om die reden een hoop wasknijpers geprobeerd en versleten.

Momenteel gebruik ik deze, gekocht bij de blokker, maar daar kan ik ze niet vinden op de site. De mijne hebben andere kleuren maar de vorm is hetzelfde. Ze zijn erg stevig, ook voor het ophangen van natte spijkerbroeken enzo:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Goeie dingen... heb ik ook prettige ervaring mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer dat ze van plastic zijn.
Mijn idee is dat dit probleem vooral bij de goedkope wasknijpers speelt. Koop dus niet meer die goedkope troep want dat is duurkoop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Niet een goed antwoord, het gaat me om 'goede' wasknijpers, het liefst houten. In winkels heb ik géén goede houten gevonden, van welke prijs dan ook.
Dit snap ik niet. Ik heb die houten van action. Af en toe gaat er eens een kapot. Maar een groot pak is zo goedkoop dat het niks uitmaakt.

Die plastic die zijn wel waardeloos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij heb ik die van action ook geprobeerd, de houten en waren 'slecht' van kwaliteit. Misschien is er diverse aanvoer, ik zal er nog een keer naar kijken, bedankt.
Nee helaas niet, alles is rommel qua wasknijpers tegenwoordig.
Iedereen heeft er problemen mee.
https://www.google.nl/search?q=stevige+knijpers&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=yAdsV_-wK4H98weZyoGgBQ