Kan men zijn badkamer (en/of tegels) reinigen met stoom?

Kan dit? En wat is dan het visuele resultaat? En qua hygiëne? Zo niet wat zijn dan andere niet allerdaagse manieren om je badkamer schoon te maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (5)

Dat is een hele hygienische manier om schoon te maken. Maar het ontkalkt niet dat zou je daarvoor of daarna kunnen doen. Het ziet er daarna schoon uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan.
De tegels in het toilet en in de badkamer blinken als nooit tevoren.
Het water in een stoomreiniger heeft een temperatuur van minstens 120 graden Celsius. Dus qua hygiëne zal het wel in orde zijn.
Ook de huismijt overleeft een stoomreiniger bij deze temperaturen niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel, maar mijn ervaring is dat het veel langer duurt dan gewoon de badkamer poetsen, maar zo af en toe met de stoomreiniger kan prima.
Zeker als je een douchewand hebt werkt het prima, met een opzetstuk kun je de kleinste randjes en kiertjes schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is maar wat je onder reinigen verstaat en de manier lijkt me erg gecompliceerd. Met de hoge temp. van stoom dood je bacterien, alhoewel dat ook maar zeer relatief is. De meeste bacterien gaan dood boven de 80 gr C, maar daar staat wel een bepaalde tijd voor en die wordt tijdens het reinigen niet gehaald.
Er zijn maar weinig goede effectieve manieren om badkamertegels te reinigen en dat is met een kalkreiniger of met azijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik persoonlijk vind het niet zo handig, omdat alles best wel nat word en het vuil overal heen geblazen wordt.
En daarna ga je toch weer met een lapje langs alles wat je gestoomd hebt en weg is je hygiënische bedoeling.

Ik doe zelf bij hele vuile tegelmuren op een natte doek pure soda en boen daarmee de muren goed. Daarna afspoelen met water. Planten spuit met azijn erin, de muren inspuiten, na een uurtje weer afspoelen. Met een trekker erlangs en droog en schoon.

Zonder hard werken, dus boenen, krijg je een badkamer gewoon nooit goed schoon, je komt er nooit onderuit, helaas!

suc6!

Toegevoegd na 2 minuten:
En is het nu echt nodig een badkamer helemaal hygienisch schoon te hebben? Af en toe wat dettol op de vloer van de douchecabine als iemand last heeft van wratjes of voetschimmeltjes bv is goed genoeg hoor, echt.