Kan ik vitrage die grijs is geworden met textielverf weer wit maken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
kan je het niet gewoon in een emmer met bleek middel stoppen? ps. mijn moeder en oma stoppen de vitrage volgens mij gewoon in de wasmachine op 30 graden in een waszak en dan lage centrifuge
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er bestaan white and bright (of zoiets)-doekjes. Misschien kun je die eens proberen. Ik dacht dat ze van hetzelfde merk zijn als color catcher- doekjes. Met die laatste heb ik ervaring. Werkt goed, dus misschien die witte variant ook.

Het beste antwoord

Nee, witte textielverf bestaat niet, bovendien kun je vitrage niet verven, dit omdat vitrage van een synthetische stof zijn gemaakt. Ik verwacht ook niet dat je het grijs eruit krijgt, het zal waarschijnlijk een grauwe kleur krijgen. Nieuwe kopen is de beste optie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Heel domme actie van Dylon. Mooie vitrage kost kapitalen...
Zie Sereph, dat is de beste methode voor stralende gordijnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Witte verf is van geen merk textielverf te koop, ook met Steradent gaat een gekleurde vitrage niet wit worden. Alleen als de vitrage verkleurd is, dan kan het met Steradent lukken, maar meestal verkleurd een vitrage niet grijs, maar geel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor deze helaas minder leuke maar realistiche reactie.

Andere antwoorden (3)

Vitrage is vaak van materiaal dat je niet met textielverf weer wit kunt maken.
Vaak volstaat het, de vitrage te wassen in de wasmachine op 30 graden met een wasmiddel dat voor witte was geschikt is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Om vitrage weer mooi wit te krijgen kun je een tablet steradent oplossen in lauwwarm water en de vitrage daarIn laten weken.
Daarna wassen. Evt met een steradent in het wasverzachterbakje.
Dan zijn ze weer mooi wit.

Nog een tip. Hang ze nat weer op. Zo hoef je niet te strijken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel voor deze tip. Kende ik nog niet. Ga ik zeker proberen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt mij het proberen zeker waard alvorens nieuwe te kopen.
Wassen met een witwas middel, voeg er in de trommel ook 2 handen soda aan toe en wassen maar!
Desnoods een keer herhalen!

Maar beslist geen textielverf!
Succes