Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verwijder je bruine aanslag van de rvs achterwand van het fornuis?

daar heeft een pan te dicht tegen aan gestaan of de vlam onder de pan, en wat ik ook boen en schrob, het gaat niet weg. Ik heb een keer voorzichtig een klein stukje met een mesje geschraapt, toen ging het wel weg, dus het kan blijkbaar wel.(maar dat wordt heel lelijk dus daar ben ik snel mee gestopt)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (10)

Je kan het proberen met een ovenreiniger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan het eens proberen met ovenreiniger, verkrijgbaar bij de Blokker en andere huishoudzaken. Is eigenlijk bedoelt voor IN de oven, maar aangezien iets soortgelijks zich heeft afgespeeld buiten de oven, wellicht een poging waard!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed plan!! +
Ik zou heel voorzichtig zijn met ovenreiniger. Probeer eerst op een plekje dat toch al lelijk is van dat schrapen met een mesje. Misschien gaat het eraf met fijne schuurwol, maar ook eerst proberen op een klein stukje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het proberen met de powerspons van de action, ik vind het wonderdingen, ze zijn grijs. Alleen wat water erop en boenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Krast dat niet verschrikkelijk? Of zijn ze zo zacht dat je zelfs je trompet ermee zou kunnen poetsen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maakt lichte krasjes, dus niet zo'n goed idee
grillreiniger gebruiken. cillit bang werkt ook goed.
met staalwol krijg je het er sowieso vanaf, krijg je wel een klein beetje krasjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bruine aanslag is vermoedelijk aangebrand vet.

Wat ammonia doet in deze wonderen, ventileer de ruimte goed als je het gaat doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het onlangs ook gedaan op mijn RVS kookplaat. Alles geprobeerd (ammonia, cif, dreft). Uiteindelijk bleek Cillit Bang de oplossing te zijn, in combinatie met een schuursponsje, zo gepiept.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het met groene zeep. Doe dat er in redelijk pure vorm op en dan even laten weken. Daarna met een sponsje en het is zo weg. Ik krijg er echt alles mee schoon! Ik begrijp uit je verhaal dat het op een wand is, dus doe het op een stukje keukenrol of een vaatdoekje en plak die even vast met plakband of tape.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn speciale rvs reinigingsproducten in de handel.

onderstaande link is er een, maar MrMuscle is ook een veel gebruikte.

http://www.rvs-products.nl/innox-reinigen-poetsen-p-311.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee geen cillit bang die fout heb ik ook gemaakt, krijg je roestvorming van op je rvs plaat.
je hebt van hg speciaal rvs reiniger werkt prima, geen agressieve middelen gebruiken!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding