Stel je hebt jouw gordijnen bij de stomerij laten reinigen. Je ziet dat er een aantal gaatjes in het verduisteringsdeel van het gordijn zitten.

Op de bon van de stomerij staat dat stomen op eigen risico is, er wordt o.a. op het risico van krimpen gewezen. De stomerijkosten zijn 70 euro?

Toegevoegd na 2 uur:
Neem je actie of berust je je in het feit dat stomen nu eenmaal een risico is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

1) Ga naar de stomerij en doe je beklag, en eis een oplossing. Helpt dat niet? 2) Schrijf een aangetekende brief, stel ze in gebreke, en geef ze twee weken de tijd om te reageren. Helpt dat niet? 3) Beklaag je bij: Geschillencommissie Textielreiniging Postadres Postbus 90600 2509 LP Den Haag www.degeschillencommissie.nl

idd stomen is op eigen risico als je weldegelijk kan aantonen dat de gaatjes zijn ontstaan tijdens de stoming kan je hun er wel aansprakelijk voor stellen lukt dat niet kan je het wel aan je eigen verzekering opgeven

ja, de kosten zijn 70 euro. staat immers op de bon!

Ik zou aangeven dat de je de gaatjes hebt ontdekt toen je je gordijnen weer aan het ophangen was nadat je terug was uit de stomerij. laat de gaatjes zien en ga het gesprek aan met de bedrijfsleider, wie weet komen ze je heel simpel tegemoet, want het is immers ook geen goede reclame voor zo'n stomerij als dit vaker gebeurd en het maar afgeschoven wordt op 'eigen risico' nee heb je, ja kun je krijgen..denk ik dan.

Je kunt daar wel je beklag doen. Misschien valt er nog wat te regelen. Ik had mijn velours gordijnen laten stomen, wat in de 89 euro was. Na het stomen bleek zo'n ingenaaid plastic ding te ontbreken waaraan het haakje zit. Ook waren er stiksels losgetrokken en hingen die draden erbij. Dat plastic geval hebben ze in hun machine teruggevonden en er weer in laten zetten. Aan de losse stiksels wilden ze niets doen. Ik kreeg de boodschap dat ze me liever nooit meer als klant terug zagen. Nou dat was ik natuurlijk sowieso na deze ervaring niet van plan. En raad eens wat: nu, 2 jaar later, zijn ze failliet! Schadenfreude ist die beste Freude, dat kan ik je wel vertellen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100