hoe krijg ik een oude hele viesen douche vloer weer schoon?

in somige oude huizen hebben ze van die douche vloeren, grijs met van spikkels er door heen, nu moet er een schoon maken die echt er niet uit ziet, heel vies en veel kleur verschil... hoe kan dit beste doen?
heb foto van vloer bij gevoegd!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
? me foto wilt er maar niet bij komen....?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor de tip ik hoop dat genoeg zal zijn, heb me twijfels is echt heeeeeel erg viesen vloer :s en rare vloer, heb zelf tegels en doe ook dan met bleek of cif maar ben bang deze vloer zich niet snel gewonnen gaat geven... jak...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is een granito vloer o.i.d.
Opschuren is een optie, maar er zijn ook speciale middelen voor.
Het vuil zit in de steen, dat krijg je er niet zomaar uit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ben even gaan google en inderdaad dat is een granito vloer!
ben weer stap veder om de juiste schoonmaak manier te vinden!
bedankt!

Het beste antwoord

In een badkamer heb je last van 2 verschillende soorten vervuiling. Vet afkomstig van huidvetten en zeepresten. En kalk veroorzaakt door het leidingwater.

De juiste manier om een badkamer schoon te maken is deze grondig te ontvetten, en daarna grondig te ontkalken.

Let erop dat je wel veilige producten gebruikt. Veel ontkalkers tasten voegen, rvs en kunststof aan
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor je antwoord, zal de site even door pluizen voor juiste middel!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zowel een ontvetter als een ontkalker heb je nodig. Er staan ook kennismaking pakketten in de webwinkel. Uit eigen ervaring weet ik dat roveq echt werkt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja ik zie het :) ben meestal hg gebruiker maar wil dit zeker gaan proberen, prijs is ook leuk :) heel erg benieuwt, bedankt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen probleem; ) Ben benieuwd of het gewerkt heeft. Ik gebruik dit zowel op het werk als thuis. Ben er goed tevreden over.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Uit de link:
Let wel op met kalkhoudende materialen, zoals marmer en andere soorten natuursteen, omdat dit onherstelbare schade kan veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ben net achter gekomen dat het een granito vloer is, werkt roveq daar ook op?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt me logisch. Elke ontkalker, zelfs azijn kan je niet gebruiken op kalkhoudende materialen. Marmer en natuursteen is een kalksoort. Het gebruiken van elke willekeurige ontkalker zal deze dus aantasten. Maar gerust, in een normale badkamer wordt geen natuursteen gebruikt. Uitkijken met Bijv. Aanrechtbladen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Graniet is hardsteen. Uiteraard ook schoon te krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kalk verwijderen van bijvoorbeeld marmer is dan ook onmogelijk. De enige manier om dit te verwijderen is te polijsten. Dat is de reden waarom er geen marmer gebruikt wordt in sanitaire ruimtes. (Behalve bij erg luxe hotels/huizen. Maar het onderhoud is enorm tijdrovend.)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zeg dat niet voor nik en Granito is geen graniet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Terrazzo_%28materiaal%29
Weet jij hoe oud die vloer is? Of er stukjes marmer of iets anders in is verwerkt?
Ook met hardsteen is het oppassen met ontkalker, kan vlekken geven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is inderdaad verstandig, wanneer je het niet zeker weet om het in een hoekje uit het zicht te proberen. De ontvetter zal gegarandeerd de vloer niet aantasten, en zal de meeste vervuiling weghalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de link Jackd!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor alle tip!

Andere antwoorden (1)

Is het zo'n ruwe vloer? (ik zie geen foto nml ;-)) deze zou je met tandpasta en een schuursponsje best goed schoon kunnen krijgen. Kalk aanslag zou je verder kunnen verwijderen, door azijn te verwarmen deze in een spuitflesje doen en tegels en kranen e.d. goed inspuiten. Zo'n 10 a 15 minuten inwerken en met sponsoring en water afnemen. Succes ermee!