Hoe kun je je roosters boven je ramen het beste schoonmaken?

Met de stofzuiger werkt het niet, ik krijg het stof er niet uit, met een natte doek maak ik het alleen maar erger. Hoe maak ik dit schoon en zorg ik dat het fris blijft?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
18.6K

Het beste antwoord

Een blazer er op zetten. Met een hoge drukpomp (planten) inspuiten, en anders misschien met de handstoomreiniger als de roosters aan de onderkant waterdicht zijn.

Toegevoegd na 57 seconden:
Of schoonmaken met een tandenborstel, of een andere stevige borstel, als je maar door de gaatjes heen kan komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat de beste mogelijkheid is om ze gewoon los te schroeven, dan kun je ze gewoon in een teiltje schoonmaken en met de stofzuiger, de ruimte erachter leeg halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is idd een optie, bedankt, maar ik (zo a-technisch als het maar kan) moet dan weer de hulp van mijn vriend inschakelen omdat ik ook vrij klein ben en er dus niet bijkan, ook niet op een trappetje... Maar iig, +1, bedankt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar daar heb je dan weer vrienden voor. Trouwens, als je niet zo klein was, weet ik zeker dat ook jij 4 schroefjes kan losdraaien (en later vastdraaien).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihi... thanks
Met een ragebol gaat dat goed. Dat is een lange steel met ronde of halvemaan vormige borstel met stevige, lange haren.
amc
14 jaar geleden
Als zuigen niet gaat kun je ook proberen te blazen.
Wel heb je dan een flink sterke luchtstroom nodig. (Ik denk hierbij aan samen geperste lucht flesjes zoals ook wel gebruikt wordt om toetsenborden schoon te blazen)