Waarom zijn papieren handdoekjes zo gevouwen zoals ze gevouwen zijn?

Op de toiletten van ons bedrijf droog je je handen met papieren handdoekjes - zie afbeelding.

De handdoekjes zijn in vier lagen gevouwen, hebben dus drie vouwlijnen - als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik verwacht dan dat de middelste vouw ofwel altijd aan dezelfde kant zit, ofwel om en om aan de voorkant en de achterkant.

In werkelijkheid zitten de handdoekjes altijd twee-om-twee in het apparaat: twee handdoekjes hebben de vouw aan de voorkant, de volgende twee hebben de vouw aan de achterkant, dan weer twee met de vouw aan de voorkant, enzovoort.

Waarom zitten de handdoekjes op deze manier in het apparaat?

Picture for question
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een van de grote mysteries van het leven, ik hoop dat er een antwoord komt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben ook nieuwsgierig want ik kan het niet vinden whaha +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord weet ik niet,maar dat het niet gedaan wordt voor het gemakvan de gebruiker is duidelijk.

Het beste antwoord

Ze hebben drie vouwelijnen omdat ze dan goed in elkaar grijpen. Je moet ze eruit kunnen trekken (dat zou geblokkeerd worden door met té veel vouwlijnen in elkaar te grijpen) en ze moeten de volgende er een beetje uittrekken zodat die pakbaar is (dat zou niet werken met te weinig vouwlijnen).

Waarom niet allemaal met dezelfde vouwlijn naar voren: bij een vouwlijn is de stapel iets dikker. Als je niet af zou wisselen, is de stapel hoger aan de kant waar ieder papieren handdoekje twee vouwlijnen heeft, dan aan de kant waar ieder handdoekje één vouwlijn heeft. En dan kun je ze niet goed in een recht pak stouwen.

Waarom dan wisselen bij iedere twee handdoekjes, en niet bij ieder handdoekje, dat weet ik dan weer niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dan wordt met het eruit trekken, net als bij een automatisch geweer, de volgende in stelling gebracht, zodanig dat je kunt doorgaan tot de houder leeg is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Verkeerd antwoord. Als een "naar voren gevouwen" handdoekje een "naar achteren gevouwen" handdoekje in stelling kan brengen, zou je de handdoekjes ook om en om kunnen vouwen, in plaats van twee om twee.
Over simpele dingen is soms best goed nagedacht.
Je krijgt altijd weer een handdoekje binnen hadbereik als je er eentje uittrekt op deze manier. als ze gewoon dubbel waren gevouwen had je elke keer heel veel moeite moeten doen om er een uit het gleufje te "pielen". met het gevold dat je er dan gelijk een stuk of wat pakt inplaats van eentje, het is nog zuinig ook dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Het gaat niet om het dubbel of vierdubbel vouwen, het gaat erom waarom ze twee om twee op de stapel liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh dat vind ik een hele goeie, je zou dit als antwoord moeten plaatsen conqie :-)
Net als met vloedjes die je eruit trekt neemt de volgende mee tot de laatste.