Het hangt ook af van de plaats waar je het ophangt. Acht hoog op je balkon zal het prima drogen. Aan een wasrek in de tuin wordt het niet helemaal droog. Zelfs droog opgehangen spullen zijn dan de volgende ochtend klam en vochtig. Dat heeft te maken met verschillen in temperatuur en luchtvochtigheid die 's nachts ontstaan. Laag bij de grond zijn die verschillen het grootst.
Warme lucht kan meer vocht vasthouden dan koude lucht. Als het 's avonds afkoelt wil die warme lucht het vocht ergens aan kwijt. Daardoor ontstaat vaak condens op tuinstoelen en gras, maar jouw was zal dat vocht ook heel goed gaan absorberen.
Hang je het druipnat op, dan zal het de volgende ochtend een stuk droger zijn dan toen je het ophing. Maar is je was 's avonds bijna droog, dan kun je het beter binnen halen. En ook de kussens van de tuinstoelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bordensteker
9 jaar geleden
+
Goed en helder uitgelegd!

Andere antwoorden (1)

Als het niet regent en de vochtigheidsgraad niet te hoog is, ja.