Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een vlek in m'n bloes van de strijkbout. Nu zat ik te denken om er met een textielstift overheen te 'kleuren'. Iemand ervaring hiermee?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
906

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is zo vrijwel niet te zeggen zonder info over de stof, de kleur, de kleur van de vlek en het soort vlek en wat je voor kleur in gedachten hebt om er overheen te doen.

Als het een witte katoenen blouse is en de vlek is zo'n zwarte veeg is het kansloos, dat zwart kun je nergens mee wegwerken.

Vaak is een veeg een restje plastic van een opdruk (van een t-shirt bijv). Dat zit dan ook in het weefsel van deze blouse. Als je daaroverheen probeert te tekenen "pakt" het niet egaal of zelfs bijna niet dan maak je een tweede vlek.

Kans op succes lijkt me heel klein. Wil je heel graag proberen neem dan een lapje van zo veel mogelijk vergelijkbare stof, strijk daar ook een vlek in en probeer het daarop uit. Ook eerst wassen voor je beslist want dan zie je hoe het houdt in de was.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor je reactie Summo! Inmiddels heb ik wat anders verzonnen: ik naai er een strikje op ;)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding