Hoe verwijder je bruin/zwarte schimmel met witte vlokken van de muur?

In onze fietsenhok is het erg vochtig en donker. Hierdoor is er een schimmelprobleem ontstaan. Ook bij de buren, helaas. We hebben al gepoetst en (soort) asfaltverf gebruikt. Niets lijkt te werken. Wie heeft tips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Schimmel ontstaat door vocht en slechte ventilatie.
Je kunt schoonmaken wat je wilt, maar als je niet ventileert, zal je er nooit vanaf komen.

Ik weet niet of het mogelijk is, maar je zult echt moeten ventileren, door een raampje open te zetten of een rooster te plaatsen. Is het een huurhuis, neem dan contact op met de verhuurder. Zij moeten dit probleem oplossen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er zijn middelen voor schimmel bij drogist en bouwmarkten.

Maar ventileren is veel belangrijker, begin om de deur open te laten op momenten dat je thuis bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst de muur stevig afborstelen met een staalborstel (vergeet niet een mondkapje voor te doen voor het stof!!!), vervolgens met een zachtere borstel afborstelen met een mengsel van water met schoonmaakazijn. Goed laten drogen en vooral niets tegen die muur zetten. Eventueel vanaf de buitenzijde vochtwerend maken (ff snuffelen bij bouwmarkt) maar belangrijk is om te zorgen voor goede ventilatie. Maar als je eenmaal vochtproblemen ehbt dan is het heel moeilijk om er af te komen.

Eneeeeeh, het zou ook nog heel goed kunnen dat je vochtprobleem veroorzaakt wordt door optrekkend vocht vanuit de bodem. dan zou het nog ingewikkelder worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer het eerst eens met een azijn-oplossing half water half azijn (erover spuiten of met een spons). Een uurtje in laten werken en wellicht gaat het er zo af en komt het ook niet zo snel meer terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop schimmelweg bij de supermarkt. Pas op met je ogen en kleding.

Er goed opspuiten en een aantal keren blijven herhalen en het zal minder worden of zelfs helemaal weggaan.

Goed ventileren en voortaan vochtvreters neer zetten. Je zal zien hoeveel vocht dit zal opnemen.