Hoe krijg je krasjes uit een inductie-kookplaat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.9K
Angelina675
9 jaar geleden
Ja je moet er mee leren leven, dat alles niet nieuw en glanzend blijft.
Er komen heus wel meer krasjes op bv een zout korrel, waar je dan een pan op zet.
Gewoon accepteren en af en toe schoonmaken met een middel bij DA drogist te koop, voor de inductieplaat. Ik heb ook zo'n plaat, die is nu 6 jaar oud.
Er zitten ook wat krasjes op, ondanks dat ik heel voorzichtig de plaat benader, maar toch.....ook wat krasjes. ( ga aub niet polijsten of iets dergelijks, dat is zonde en je weet niet wat er dan te voorschijn komt he!)

Antwoorden (1)

Dat is vrijwel onmogelijk, het is zo hard als glas en wellicht nog een fractie harder. Je zou met bij een edelstenen slijperij, slijpmiddel kunnen halen. Slijp en polijstmiddel. Vervolgens met heel veel toewijding beginnen met een vlak blok vilt, en slijpmiddel, met draaiende beweging, poetsen poetsen poetsen en poetsen. Vervolgens zie je de gepoetste delen dof worden. Je slijpt hier een laagje weg. Het moet heel geleidelijk de gehele plaat poetsen omdat je anders verdiepte delen krijgt. Vervolgens als alles dof is en de krassen zijn weg, dan begin je met polijsten. zelfde manier. Draaiende beweging en vlak poetsen. Als alles weer glimt ben je, als je handmatig werkt, 3 weken verder. Maar het kan wel.
Je kan ook denken, ach het is jammer maar niets blijft nieuw. En als je er een pan met een zandkorrel uit bijv de sla opzet, zit het er weer in....