hallo ik heb een bosch wasmachine met storing dat de tpm lampjes 1200 800 600 en spoelstop gaan knipperen en hij piep dan ook wat moet ik doen?

hallo ik heb een bosch wasmachine met storing dat de tpm lampjes 1200 800 600 en spoelstop gaan knipperen en hij piep dan ook wat kan ik hier aan doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
14.6K

Antwoorden (1)

Staat voor foutcode F21, motor draait niet of niet snel genoeg.
Dit zijn bijna altijd versleten koolborstels en kun je zelf vervangen als je handig bent.
Verwijder het achterpaneel, je ziet dan de motor zitten. De borstels zitten echter aan de voorzijde van de machine en zijn de 2 witte schuin geplaatste onderdelen.

Verwijder deze en controleer de lengte. Indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen.
Er zijn echter 2 modellen motoren gebruikt, bij het andere model kun je niet bij de borstels zonder de motor te verwijderen en deels uit elkaar te halen.
De koolborstels zelf kun je uit de houder halen en zijn verkrijgbaar in originele en alternatieve uitvoering.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bij een aantal modellen wel, maar je moet ze eerst controleren/vervangen en dan kijken of hij werkt.
De reset procedure word hier:
http://www.wasmachines.nl/forum/676-wasmachine-bosch/
en hier:
http://www.wasmachines.nl/forum/1550-foutcode-f21/
uitgelegd.
Bronnen: