Waarom wassen we theedoeken/handdoeken enz?Hetgene wat je ermee afdroogt is toch schoon!?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

vroeger heb ik ooit op klokhuis (jaja) een testje gezien. de mevrouw waste haar handen en drukte haar vinger (niet afgedroogd) in zo'n 'bacteriegroeibakje'. daarna deed ze dat nog een keer maar droogde haar handen eerst af. daarna werden deze bakjes een week in een kastje van 37 graden gezet. (daar kunnen de bacterien lekker groeien) wat bleek, in het bakje waar ze haar afgedroogde vinger had gedrukt, waren veel minder bacteriekolonies gegroeid. de bacterien waren dus achtergebleven in de handdoek! en aangezien een handdoek nat wordt van afdrogen, is dit een ideale broedplek voor bacterien. regelmatig uitwassen dus!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

dan nemen ze beter vocht op
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet iedereen kan goed afwassen en dus is het niet altijd schoon (of gebruik een vaatwasser)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je verliest ook huidschilvers en zo!
En je vaat komt uit vuil water!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er kunnen altijd nog bacterien opde borden zitten doordat er op sommige plekken niet goed is schoongemaakt.
Het kan ook omdat je de theedoek en handdoeken als je ze opbergt dan ligt het op of in elkaar en dan ontstaan er kleine "spotjes" zwarte schimmelvlekjes wordt veroorzaakt door vochtige doeken die lang vochtig blijven omdat ze niet op kunnen drogen.