Ik kan niet onthouden hoe vaak ik de handdoek (voor douchen) hebt gebruikt, iemand tips?

Ik ben vaak niet thuis. Ik hang ze altijd uit, maar soms hanger er 3 waarvan ik niet weet welke in de was moet. Ik heb het geprobeerd met kleurtjes, maar dat werkt niet.

Toegevoegd na 52 minuten:
Wellicht moet ik ook eens vragen of mensen handdoeken meer dan 1 keer gebruiken.

Toegevoegd na 1 dag:
Ieder heeft een ander idee van hygiene, maar ik vind het zonde om een handdoek na 1 keer in de was te gooien, alleen maar een systeem erin te houden.

13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij hebben gewoon vaste dagen in de week dat alle handdoeken verzameld worden die gebruikt zijn {hebben allemaal dezelfde kleur} en die worden dan gewassen
wij hebben woensdag en zaterdag handdoeken wasdag
ps en we douchen iedere dag

Het beste antwoord

Als je tussen de ene en de andere douchebeurt een tijdlang niet thuis bent, zou ik ze simpelweg na het douchen in de was gooien.
Als je dat niet wilt is er een eenvoudige manier: na het douchen hang je handdoek uit, en maak je
een knijper vast aan de zijkant. De handdoek draagt gewoon, en je kunt 'm nog eens gebruiken (knijper er tijdens het douchen natuurlijk even afhalen).
Na die keer maak je er een 2e knijper aan vast, enz. Zo weet je in elk geval hoe vaak je 'm gebruikt hebt, het beschadigt je handdoek niet, en knijpers heb je altijd wel bij de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (19)

Neem elke dag gewoon een schone handdoek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan maak je 2 rekjes; 1 voor gebruikte en 1 voor die schoon gewassen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hang de handdoek over de bovenste buis van de verwarming. De volgende dag over de middelste buis en de derde dag gaat hij in de was.

Je kunt het ook aan je washandjes zien. Die tel je gewoon.

Toegevoegd na 57 minuten:
Oh ja, wij hebben allemaal een eigen kleur handdoek en washandjes. Dat maakt het wel makkelijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleurtjes? Waarom niet geurtjes!

Als hij stinkt moet hij de was in. Dat is 1 ding wat zeker is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt me een zekerheidje toch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van mij stinken ze op 1 of andere manier dezelfde dag nog. Gaan ze heel muf ruiken terwijl ik wel schoon ben ;-). Dus bij mij gaat het linea directa de was in. alleen wanneer mijn man eerst doucht gebruik ik daarna zijn handdoek voor mijn haar.
gebeurt mij ook nogal eens, als ik nog ruimte in mn wasmachine heb, gaat alles erin, zonder dat ik kijk hoelang ze in gebruik zijn, nog niet genoeg was, zelfs met de handdoeken dan hangen ze nog even. Tot nu toe nog geen enge gevolgen van
anneliez
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Worden ook niet gauw ruw en oud?
anneliez
13 jaar geleden
nee, want ik woon alleen dus wasmachine is niet zo gauw vol ;)
Na gebruik een wasknijper aan de handdoek na ... knijpers een schone handdoek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neem gewoon 2 of 3 vaste dagen in de week dat je alle handdoeken die er hangen in de was gooit
heb je ook meteen je wasmachine vol en kun je ze tegelijk uitwassen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan er gewoon even aan ruiken, dan weet je snel genoeg of hij nog fris is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke keer dat je een nieuwe pakt, doe je gelijk de oude in de was.
amc
13 jaar geleden
Wat een gedoe. Ik douche, gebruik een washandje en handdoek en doe ze dan in de was. Lijkt me veel eenvoudiger dan al dat gedoe met uithangen, bijhouden en kleurtjes. Bovendien ook veel frisser.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar ook heel veel was. Ligt er natuurlijk aan uit hoeveel personen het gezin bestaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ons gezin bestond tot voor kort uit 4 personen (kinderen nu inmiddels het huis uit). Dat waren op z'n minst 28 handdoeken per week. De handdoeken gebruikte ik ook vaak om de wasmachine vol te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enkele jaren geleden pakte ik ook elke dag een schone handdoek, maar in het kader van bezuiniging doen we er nu twee dagen mee. En dat scheelt weer 1 was- en droogbeurt per week.
Ik gooi gewoon in het weekend alle handdoeken in de was. Dan zitten er ongetwijfeld ook bij die ik best nog een keer zou kunnen gebruiken, maar het is echt te veel gedoe om dat bij te houden, en die machine vol handdoeken draait toch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop wat extra handdoeken en washandjes.
(voor de roulatie)
Maar doe je wasgoed na gebruik in de was.

Op vakantie (camping/tent) is het wel gebruikelijk om ff langer met kleding en handdoeken te doen voordat het de was in gaat.

Uithangen van vochtige handdoeken is praktisch als je dagen weg bent en er geen nat wasgoed ligt te stinken.
Maar gooi het in de was als je weer thuis bent.

Een zelfde verhaal voor de vaatwasser.
Koop serviesgoed bij, dan was je met een volle machine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik een handdoek meerdere malen tot dat hij onfris gaat ruiken of als er vlekken op zitten. Het is zeker niet nodig en ook niet milieubewust om na iedere wasbeurt (douche) een nieuwe handdoek te gebruiken. Ook in moderne hotels vind je dit advies tegenwoordig terug.
En als je thuis bent hang hem dan even buiten te drogen. Ook de zon heeft een reinigend effect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dikke plus!
De handdoeken die niet gebruikt zijn zijn hier opgeplooid. De handdoeken die gebruikt zijn en te nat zijn laat ik eerst wat droog worden gooi ik in de was. Als die gewoon wat vochtig is gooi ik die ook direk in de was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor handdoeken om je handen alleen te drogen is het makkelijk om elke dag een nieuwe te nemen en anders om de dag.
Voor je lijf kan je misschien 2 vaste dagen in de week nemen dat je je handdoeken vervangt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik de mijne gewoon een week,
Waarom elke keer een schone?
Douchen was toch juist om schoon te worden?
Dus is het eigenlijk alleen water dat op je baddoek komt dus elke keer een nieuwe lijkt mij overbodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je redenatie klopt niet: als je je afdroogt komen er ook dingen als huidschilfers, huidvet, eventuele zeepresten en dergelijke op de handdoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok maar dat komt ook in je matras en dekens, die vervang je ook niet elke dag
als je het niet meer weet gooi ze dan gewoon allemaal in de was en pak je een schone handdoek, dat doe je toch ook met je onderbroeken en je sokken hoop ik

je kan ze wel laten hangen, maar ga maar eens na hoeveel je nog van je afveegt na het douchen en dan in je handdoek blijft hangen, ik denk zelf genoeg.

dat jij je niet druk maakt over het hergebruiken van je handdoek na lange tijd van huis moet ook geen probleem zijn maar iedereen heeft daar zijn eigen visie op je doucht je tenminste nog.

groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was op vaste dagen en gooi dan je handdoek erbij. Bijvoorbeeld op maandag en donderdag.

En natuurlijk gebruik je een handdoek vaker dan één dag! Kom op mensen, het stelt weinig voor om een handdoek twee of drie dagen te gebruiken.
Van de bacterien krijgen we een beter afweersysteem waardoor we minder snel ziek worden. Scheelt weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een handdoek kun je rustig zonder probleem
meermalen gebruiken.
wat belangrijk is om deze te vervangen:
-slechte geur
-vieze plekjes

mijn badhanddoek hang ik te drogen na gebruik
gebruik deze rustig na het zwemmen
en dan gaat íe de was in.