Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

bakplaat vol gemaramelisserde suiker, hoe verwijder ik dat??

Voor een recept moest ik suiker karameliseren, maar dat is onder het bakpapier gekomen en dat zit nu dus muurvast op mijn bakplaat.
Wie weet het wondermiddel??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
23K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als de bakplaat aangebrand is, kan je deze niet behandelen met een schuurspons of schuurmiddel. Laat de plaat eerst een tijd inweken in heet water en afwasmiddel. Was tenslotte de plaat op de gebruikelijke wijze af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Vul je gootsteen met een heet sopje van water met soda of biotex. Dompel de bakplaat hierin onder en laat een tijdje inweken. Als de plaat er niet in past, plaats hem dan over de spoelbak heen en laat het water er direct oplopen. Volg voor de rest dezelfde procedure. Vervolgens kun je eventuele restjes voorzichtig verwijderen met een niet krassend schuursponsje en de plaat op de gebruikelijke manier afwassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
EEn handvol zuiveringszout wat je in de keuken gebruikt met koken.
Kokend water erop gieten en 2 uur laten staan.
Dan de resten verwijderen met een niet schurend sponsje en vervolgens goed met het water afspoelen.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
j5m
11 jaar geleden
Nee ik ben niet in de war met zout.
Maar misschien is het jou beter bekend als maagzout.
Zelf had ik laatst een accidentje, mijn gratin aardappelen overgebakken en heel de oven hing vol aanbaksel
Op aanraden van mijn schoonmoeder gebruikte ik 'Cillit Bang', wel die met de groéne dop. Mijn oven was opnieuw gelijk nieuw! Wie weet helpt het ook voor de suiker, baadt het niet, het schaadt niet. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doe die bakplaat opnieuw in de hete oven 5 minuutjes is genoeg en dan de bakplaat eruit en direct met een plamuurmesje voorzichtig lossteken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doe er warm/heet water op en strooi er zout overheen, even laten inweken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding