Hoe maak ik een wafelijzer schoon (de plaat)?

Ik heb een 'Roller Grill' wafelijzer, de plaat zit vast maar tussen de blokjes is het verbrand. Ik heb het al met maizena (mais zetmeel) geprobeerd maar dit is minimaal. Ik wil het wafelijzer niet beschadigen en wil hem ook niet onder de kraan houden. Iemand ervaring?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4K

Antwoorden (1)

Het beste is om het ijzer even aan te zetten en met een kwastje en zonnebloemolie insmeren,hierna kun je of met de kwast of met een flink stuk keukenrol de troep er makkelijker tussen uit vegen.Zet wel het ijzer weer uit als het warm genoeg is geworden en wordt het weer hard tijdens het schoonmaken dan zet je het ijzer weer even aan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een beetje agressief, maar ovenreiniger wil vaak wel helpen..
(Schuim basis, kan je er zo afvegen)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad agressief,zonde van het wafelijzer dat meestal een soort van tefallaag heeft.