Hoe kan je het best een kinderbeugeltje (Vlaams : apparaatje) proper krijgen en ook het doosje ?

Er hangt een witte laag op terwijl het normaal compleet roos moet zien. Orthodontist had gezegd om het in warm water met zout te laten weken, maar dit helpt niet.

13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Je kunt het laten weken met een tablet dat bedoeld is om een kunsgebit te reinigen, dat zou de aanslag wel weg moeten krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rubia
13 jaar geleden
Dank je, ben je daar zeker van want het is toch van een ander materiaal gemaakt hé ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heeft mijn orthodontist me destijds aangeraden. Dat was natuurlijk wel zo'n 20 jaar geleden. Dus (zou ik met ieder antwoord doen!) wel even navragen bij de orthodontist of dit nog steeds mag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent voor! Met dat spul kan je alle soorten organische aanslag van kunststof verwijderen.
Is dat zo'n beugel met een roze plaatje tegen je gehemelte en dan een draadje voor je tanden langs?

Zo'n beugel heb ik ook gehad. Je kunt proberen het te poetsen met een tandenborstel en tandpasta, maar wat ik zelf af en toe deed om het goed schoon te maken, was een nachtje laten weken in een bakje met azijn.
Wel goed afspoelen daarna!
13 jaar geleden
rubia
13 jaar geleden
Ja roos met een draadje voor je tanden.
Koude of warme azijn ?
Kimath
13 jaar geleden
ik deed gewoon koude azijn, maar dan wel een tijdje laten staan. Dan is alle witte aanslag weer weg.
Gewoon een paar keer s'nachts in schoonmaakazijn laten weken.

Toegevoegd na 57 seconden:
Dit was een tip die ik kreeg van een tandtechnieker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er kan witte aanslag aan de beugel gaan zitten wat je er niet af kunt krijgen; dit is tandsteen. Je kunt de beugel een half uurtje in schoonmaakazijn leggen en daarna schoonmaken.
Er zijn ook speciale bruistabletten voor losse beugels die je kunt kopen bij de drogist