20 jaar oude luiers met gele vlekken ,hoe krijg ik ze weer wit ?

ik heb de vlekken voor het wassen aangesmeerd met vanish , maar dat heeft niet geholpen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Dit is geen vuiligheid, maar aantasting van het materiaal na zo een lange tijd.
Onherstelbaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zou ze nog kunnen proberen te wassen met Echfa Wit, maar ik ben bang dat de eerste beantwoorder gelijk heeft en je beter nieuwe luiers kunt kopen.
Amadea
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Heb ik ook met 20 jaar oude luiers gedaan: Echfa Wit. Ging perfect, ze waren weer stralend schoon. Een volle nacht er in laten staan en ze waren weer fris voor een volgende generatie!!!
Ivana
10 jaar geleden
Amadea plus.
Er is van alles te proberen, van bleken tot aan weken in azijn en dan in de zon leggen.
Niet geschoten altijd mis.
De tips:
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/hoe-wordt-mijn-wit-t-shirt-weer-wit/cpagina/30/
http://www.drogisterij.net/huishoudelijk/schoonmaakmiddelen/wasmiddelen/vlekken_verwijderen/dylon-superwit-oxi-vlekverwijderaar-5st-8710322018974
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=Vlekken&label=Witte%20was

Toegevoegd na 53 seconden:
De eerste link, staat halverwege wat de oplossing was van het probleem:

"Bedankt allemaal! Ongelofelijk dat zoveel mensen hebben gereageerd.
Ik ben tevreden met het resultaat.
Het shirt heb ik eerst een paar uurtjes in azijn laten staan en daarna gedroogd in de zon. Het is weer bijna helemaal wit.
Je zult zoiets altijd hebben, koop je eens een duurder T shirt, gebeurt dit."
10 jaar geleden
Koken ( echt in een pan dus) met sop van groene zeep. Daarna als je kunt, op het gras laten drogen ( de ouderwetse bleek). Is er geen gazon, dan aan de waslijn in de zon, nat ophangen.
Als dat niet geeft geholpen is na het wassen tijdje in een emmer met water met een fikse scheut bleekwater laten staan een optie. Daarna heel erg goed uitspoelen en nat in de zon laten drogen.
Kom je ergens nog blauwsel tegen ( Reckitts) soms is het nog te koop meen ik, dan gebruik je dat in het laatste spoelwater voor je ze nat in de zon ophangt.
Een troost: gaandeweg zal de vergeling sowieso wel verminderen.