hoe kom ik het snelste aan een goede huishoudelijk hulp?

IK heb van alles geprobeerd maar ze blijven steeds maar een paar maanden omdat ze het dan te ver weg vinden of ze hebben een betere 'echte' baan. IK dacht op een gegeven moment dat het aan mij lag maar heb nog steeds contact met twee van de drie en het klopte dus wel waarom ze weg zijn gegaan. Help me.. Ik kan het niet alleen, ik ben 'op'...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar woon je dan in hemelsnaam? De noordpool ofzo? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, leuk antwoord zeg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
? Vage vraag eerder. Hoe kan ik jou nou helpen met een schoonmaker/maakster die jouw huis niet te ver weg vind als je niet zegt waar je woont?

Het beste antwoord

Het zou het mooiste zijn als je iemand kan vinden in familie- of vriendenkring. Iemand waarbij wederzijds vertrouwen bestaat. Dit is de beste basis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voor- en nadeel van huishoudelijke hulp is dat het vaak maar om een paar uur per dag/week gaat. En daar komt bij dat de schoonmaakbranche als dusdanig m.b.t. het vinden van goede, gemotiveerde en betrouwbare mensen het al erg moeilijk heeft...

Dus ik kan me best wel voorstellen dat als je iemand 10 euro zwart per uur betaald dat die persoon dan na een x-aantal weken/maanden vertrekt. Dit om de heel simpele reden dat ze dit dan wit hebben. En hierbij zijn ze ook nog beter verzekerd...

Indien het financiëel verantwoord is kun je natuurlijk altijd een schoonmaakbedrijf benaderen met de vraag, of dat ze je kunnen helpen. Vergeet hierbij alleen niet dat een schoonmaakbedrijf dit altijd excl. BTW doet. Dus die € 17,50 per uur wordt zonder twijfel € 20,83 per uur op de factuur. En er zijn zeer zeker een x-aantal schoonmaakbedrijven die zich voornamelijk toeleggen op de particuliere markt...

Maar ook hier zitten weer voor- en nadelen aan. De voordelen zijn dat het schoonmaakbedrijf per definitie professionele producten en/of materialen zal gebruiken. Nadeel is dat vrijwel alle schoonmaakbedrijven BTW in rekening zullen brengen. Deze branche heeft al decennia lang de volle aandacht van de Belastingdienst m.b.t. zwartwerken. Een ander bijkomend nadeel is dat een schoonmaakbedrijf doorgaans te duur is voor de particuliere markt. En zeer zeker in een tijd van economische crisis...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op marktplaats staan altijd een hoop advertenties mbt huishoudhulpen die werk zoeken, ook bij de supermarkt op het advertentie bord staan vaak van dat soort kaartjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plaats een atvetentie in een wijkrant.
W.M.O bij de gemeent
Of bij een lokaale suppermarkt.