BBQ lucht/stank in je slaapkamer... hoe krijg je die weg?

Zaterdag prachtig weer dus BBQ ... prima en lekker... behalve als je de ramen niet op tijd
of helemaal niet dichtdoet... en dan dus niet in je slaapkamer terecht kan door de stank!
Hoe is dit te verhelpen - behalve het raam op tijd dicht doen .
Zijn er trucjes voor?

Ik heb astma en kan niet tegen geparfumeerde luchtjes.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Als wij iets geurigs hebbe gekookt zetten we een pannetje met azijn en citroen op het vuur. Dat zuigt de geurtjes of en laat een lekker citroengeurtje achter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik slaap niet in de keuken... de slaapkamer moet van de stand ontdaan worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
correctie ...stanK... natuurlijk :-))
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt toch ook losse enkelpitjes? of een rekje met een theelichtje eronder?....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Daphne, dit is erg... ik begreep je verkeerd. sorry Natuurlijk zijn er van die brandertjes, met een pitje en doe je dan alleen azijn en druppels citroen erin of ook wat water voor de verdamping, net als bij etherische oliën? Nog een vraag, is verse citroen beter, of mag het uit zo'n groene nep plastic citroen komen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verse citroen is beter maar uit eeb flesje werkt ook prima hoor!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Morgen een paar citroenen halen en een nieuwe fles azijn.
Bedankt voor de tip!

Andere antwoorden (2)

Een ozon apparaat,
duurt even en je kan beter niet in de kamer zijn als ie aanstaat en ongeveer 15 minuten daarna.

Of gewoon luchten, maar dan moeten ze wel gestopt zijn met barbecueën, of de wind moet gedraaid zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je hier een voorbeeld/link voor, met prijs? Kun je het aanzetten in een afgesloten kamer?
Buiten stonk het 's avonds laat/'s nachts nog steeds heel erg, dus...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Even google op "ozon apparaat" en je vindt er genoeg.
Ik weet er niet genoeg van om aankoop advies te gaan geven.
Ik heb een kleine, ooit eens voor heel weinig via ebay gekocht voor o.a. een stinkende auto, werkt wel. (nu niet meer te koop) Het is wel de bedoeling dat je lucht na de ozon behandeling, dus als het buiten nog steeds stinkt schiet je er weinig me op vrees ik.
(ozon reageert met van alles en nog wat, o.a. met bijna alles wat stinkt, ozon breekt de stoffen af, maar daarbij ontstaan weer andere stoffen, daar zou je last van kunnen hebben, van de ozon zelf ook)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het stonk zo erg ook buiten nog steeds...[zoals ik hierboven al in mijn eerdere reactie schreef] dat deze ozon behandeling met nog moeten luchten daarna, derhalve geen optie is. Dus dan is je antwoord geen "afdoend" antwoord op mijn vraag, jammer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Emmer water over die BBQ. ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh, als dat een optie was... :lol:
K zou er twee koffiefilters zetten. Deze zorgen dat onaangename geurtjes verdwijnen.
Je slaapkamer ruikt dan wel een beetje naar gemalen koffie.