Je kunt een eetlepel soda bij je wasmiddel doen. Het is niet schadelijk voor je stof, maar je was wordt er wel stralend wit van. Ook kun je een reinigingstablet voor kunstgebitten (Steradent) bij je was doen. Pas wel op, want bij langdurig gebruik kan dit de stof aantasten. Ook wil een klein scheutje bleekmiddel wonderen doen, maar niet te vaak vanwege aantasting. Zelf gebruik ik altijd een schepje Oxi action bij mijn wasmiddel. De was blijft dan helder wit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je last hebt van gele oksels in schone witte kleren: Een papje maken van zuiveringszout(Etos) dit op de gele vlek insmeren. Daarna uitspoelen en in de wasmachine.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan een wasmiddel kopen die witte kledingstukken schoonmaakt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Natuurlijk kan dat. Het beste is om je witte was sowieso te wassen met een wasmiddel voor witte kleding. Toch kan je witte kleding na verloop van tijd grauw of gelig worden. Met name zweet veroorzaakt gele vlekken in oksels. Dus bovenstaande tips zijn bedoeld om verkleurde kleding weer wit te maken.
Meestal als ik vlekken heb op witte kleding, maakt niet uit of het broeken zijn of een overhemd, dan doe ik een chloortablet in water. Ik gebruik niet te veel water, het handigst is het als het niet dikke pap is, maar ook niet waterig. Vervolgens pak ik een theedoek (die wit is, mag ook andere kleur, maar tenminste geen gloednieuwe dure doek) en dan maak ik een punt van de theedoek nat met dit papje. Vervolgens ga ik er mee over de kraag van het overhemd (in dit geval) en dan dep ik gewoon. Is prima te gebruiken! Pas wel op dat je niet smeert in je kleren die je aan hebt, want je krijgt het er NIET uit. Chloortabletten zijn soms moeilijk om in goede formaat te kopen. Ik kan ze altijd krijgen van een kennis die in het ziekenhuis werkt en daar gebruiken ze een goed formaat! Succes.