Ja dat kan, maar de kans is groot dat de jas vettig wordt en afgeeft. Het is beter om leerolie te gebruiken, Doe een beetje op een doek en wrijf het in. Als de jas dan nog erg droog aanvoelt, doe het nog een keer. Na de behandeling ziet je jas er misschien wat streperig uit, want door de olie wordt-ie donkerder. En er zit nooit overal precies evenveel olie natuurlijk. Die verschillen trekken in een paar dagen weer weg. Die olie kun je het best kopen bij een ruitersportzaak.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, daar is het voor. Wel is het verstandig om op een onzichtbare plek te kijken hoe de kleur blijft. Licht gekleurd leer zal donkerder kleuren. Met name zadelkleur leer.