als een jurk vochtig is geweest en er komen donkere puntjes op de stof zijn die nog te verwijderen

ze noemen dit ook wel de zwart in de kleding

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk (ook) dat dit het "weer" is.

EN ik heb helaas de ervaring dat de stof dan feitelijk beschadigd is, dus je blijft het zien, wat je ook doet.

OF het blijven zwarte restpunten OF (als je het rigoureus genoeg aanpakt) het worden gaten.
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat dit waar is

Andere antwoorden (4)

Dit wordt ook wel het weer in de kleding genoemd, of weervlekken. Deze vlekken zijn moeilijk te verwijderen. Bij een dure jurk zou ik het naar een stomerij brengen. Zij zijn gespecialiseerd in vlekken en kunnen de vlekken eerst voorbehandelen.

In de eigen wasmachine vlekken ook eerst voorbehandelen met vlekkenmiddel. Dit vlekkenmiddel wel eerst op kleurechtheid testen.
12 jaar geleden
Je hebt een middel in de handel tegen weervlekken

Toegevoegd na 27 minuten:
Deze tip heb ben ik ook tegen gekomen.
http://www.omroepmax.nl/?waxtrapp=rxvwlDsHnHUVOJQTuK

Toegevoegd na 28 minuten:
Het middel tegen weervlekken is HG weervlekken reiniger. Heb het eerst verkeerd geplaatst (als bron)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger heb ik altijd gedacht dat ik mijn kleding wel kon weggooien wanneer 'het weer' erin zit (schimmel, eigenlijk), want dat zei mijn moeder altijd. Niets is minder waar. Na één keer wassen is het er meestal niet meteen uit, maar was het kledingstuk weer, en opnieuw, net zolang tot de vlekjes eruit zijn. Zo heb ik al het 'weer' eruit gekregen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als dat allemaal niet werkt haal je je textielverf bij de drogist en verft het zwart, grijs of een andere redelijk dekkende kleur.