Hoe kan ik loodaanslag van glas verwijderen?

Heb glas in loodramen in bovenste deel van het kozijn, onder normaal helder glas, op dat helder glas zit een loodaanslag van de bovenramen
15 grote ramen opgedeeld in kleine ruitjes, hoe krijg ik die aanslag eraf ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien kun je het laten polijsten.
http://www.gtglas.nl/

Antwoorden (1)

Uit eigen ervaring weet ik het niet, maar na lang zoeken, denk ik, dat je het moet proberen met schoonmaakazijn. Ook nog een relatief veilig middel. Volgens de theorie lost lood daarin op en krijg je geen andere onoplosbare stoffen. Wel denk ik dat het enige tijd moet intrekken, wat nogal lastig is bij verticale ramen. Probeer eens een stuk keukenpapier dat je droog tegen een ruit plaats en vervolgens vochtig maakt met azijn; dat blijft wel even plakken. Na enige uren afnemen met een doekje met verse azijn. Ik hoop dat dit lukt. Wel uitkijken het de loodstrippen zelf.