Is afwassen met kalkwater slecht voor het servies?

Ik warm mijn water op in een waterkoker en die is al lange tijd niet ontkalkt en daarmee was ik af. Kan dit kwaad voor het servies of het gebruik erna?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee, in tegendeel. Al de kalk die neerslaat in de koker komt niet met het water mee dat je eruit giet. In dat opzicht is het een waterontharder.
10 jaar geleden
Nee, dat is niet slecht voor het servies, maar wel slecht voor je waterkoker.
Met een goedkoop antikalktabletje of een beetje schoonmaakazijn opgelost in water, kan je je koker eenvoudig ontkalken. Dat scheelt energie en ook gaat hij langer mee.