wat maakt hygiënischer vloeren schoon: stoomreiniger of zwabber?

Toegevoegd na 1 minuut:
Onlangs een stoomreiniger aangeschaft. Echter, manlief blijft halstarrig beweren dat zwabberen (zo'n vloerdweil geval) beter is, aangezien je met een stoomreiniger het vuil verspreidt. Ik ben het hier niet mee eens, maar wat is nu het enige juiste antwoord?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Over het algemeen zal dat een stoomreiniger zijn. Tenzij je extreem agressieve chemicaliën op je zwabber gooit. Met de huishoudelijke schoonmaakmiddelen zal een stoomreiniger meer bacteriën doden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een stoomreiniger.
Zwabberen is prima, maar heel erg afhankelijk van hoe je met die zwabber om gaat, welk schoonmaakmiddel je gebruikt, etc.

Waarom een stoomreiniger?
Met behulp van een stoomreiniger maakt je niet alleen op een milieuvriendelijke manier moeiteloos de sterkst vervuilde plaatsen schoon, maar door de hoge temperatuur dood je tevens bacteriën en andere ongewenste micro-organismen van het behandelde oppervlak. Stoom werkt geheel zonder chemische toevoegingen en is daarom bijzonder reinigend, het laat namelijk geen restjes achter van enig schoonmaakmiddel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De zwabber is in de meeste huishoudens 1 grote bron bacteriën, wordt gebruikt, daarna uitgespoeld en vochtig weggezet. De stoomreiniger doodt bacteriën, door de hitte die eraf komt en is dus hygiënischer, maar moet een vloer zo hygienisch zijn, ik vind in de meeste gevallen van niet, vuil om ons heen, maakt ons minder gevoelig voor ziekten. Eten doen we van een bord. Vieze voeten kun je wassen. Over de vraag wat is hygiënischer, dan wint de stoomreiniger, maar werk waarmee jij het prettig vindt en grijpt je man naar de zwabber, dan is er nog niks mis mee.