Wie kan mij vertellen of magnetische raamwissers echt goed werken?

Ik woon op drie hoog en mijn ramen worden aan de buitenkant door een glazenwasser gelapt. Tot voor kort waren er geen problemen, maar de laatste twee keer wilde de glazenwasser mijn raam aan de tuinkant niet lappen omdat de ladder niet stevig genoeg zou staan. Natuurlijk hoeft niemand zijn leven te wagen om mij schone ramen te bezorgen, dus vroeg ik mij af of de magnetische raamwissers (die ik wel eens op de markt gezien heb) echt goed werken. Het zou fijn zijn als ik niet meer afhankelijk ben van de glazenwasser.

Ik zag op internet dat ze te koop zijn voor 50 euro, toch wel een hele uitgave en vraag me dan ook af of iemand hier op GV er ervaring mee heeft.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
44.7K

Het beste antwoord

Als ze net zo (slecht) werken als de magnetische wissers voor een aquarium zou ik ze niet nemen. Het principe is hetzelfde en dat ding werkte bij mij echt niet. Het lijkt heel handig maar het wissen gaat soms best zwaar.

Weet je trouwens zeker dat je de wisser op het raam kunt plaatsen, ik bedoel of je goed aan de buitenkant van de ramen kan komen? Anders schiet het nog niet op.

Een glazenwasser is toch makkelijker. Zoek desnoods naar een glazenwasser die met het tucker-systeem werkt, die doet die ramen zonder zeuren en scheelt je toch weer werk. Zo heb je namelijk geen ladder nodig.

Kijk voor info over het tuckersysteem, telewash even op bv de site van de bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in de link staat overigens een heel erg slechte uitleg over wat osmose water precies is. Laat staan dat de wetgever het traditionele wassen beperkt zoals gesuggereerd wordt in de link...

Andere antwoorden (5)

Wij hebben er ooit één gehad,maar het ding werkte voor geen meter! Steeds lazerde het buitengedeelte naar beneden en kon je naar buiten lopen om het weer op te rapen.
Maar dat is wel een tijd geleden,het is mogelijk,dat de werking nu verbeterd is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was zo ook bij mijn aquarium :-) dat ie eraf viel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw antwoord zou het mijne kunnen zijn, precies dezelfde ervaring.
Er zijn goede en slechte varianten, en dat zie je meestal terug in het prijsverschil. Ik neem aan dat je voor 50 euro een aardig ding koopt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik meen te hebben gehoord dat ie niet op thermopane ramen werkt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op dubbele beglazing werkt het minder goed dan op enkele beglazing heb ik gehoord. Maar het makkelijkste lijkt mij toch wel die tio van de glazenwasser
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb laatst een ramenwasser van Hoopy gekocht via bol.com. dat ding werkte heel goed. bleef goed zitten. wel een beetje zwaar met wissen, was even wennen