hoe krijg je je vest weer zacht?

ik heb een baseball vest gekocht voor meer dan 40 euro en hij was in de binnenkant heel erg zacht, ik heb hem nu ongveer 2,5 maanden en hij is niet meer zacht door de was is er misschien een wasmiddel om hem zacht te maken/houden ofzo????

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een nachtje laten weken in een emmer met azijn. Dan wassen

Het beste antwoord

Veel mensen zweren erbij: giet voor het wassen een scheut azijn in het bakje voor de wasverzachter voor zachtere kleding. De verklaring is simpel: kalkdeeltjes en (vettige) zeepresten uit het waswater blijven achter in je kleding tijdens het wasproces. Azijn ontkalkt en ontvet, en lost deze op. Voor de werking maakt het niet zoveel uit of hiervoor schoonmaakazijn of natuurazijn wordt gebruikt; het gaat om het azijnzuur.

Bijkomend voordeel is dat gekleurde kleding mooier van kleur blijft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gaat het daar niet van stinken?

Andere antwoorden (1)

Wasverzachter gebruiken en als het mogelijk is in de droger.