Hoe krijg ik vieze geuren uit kleding?

Als ik onze was doe ruikt mijn kleding fris en die van mijn vriend smerig, Het gaat bij elkaar in de was, zelfde waspoeder. Ik snap niet waarom zijne dus nog steeds smerig ruikt. Heeft iemand anders ook dit probleem? En zijn er hier tips voor hoe dat van hem ook lekker fris ruikt?
De geur die er overigens in zit is gewoon muf. Zo ruikt mijn vriend niet, die ruikt heerlijk!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.3K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik heb zelf 2 truien, die altijd gaan stinken in de machine, gaat zuur ruiken. En ik weet dus niet waarom, echt goor! Als ik ze op de hand was geen probleem. De rest van onze was ruikt gewoon heerlijk fris, behalve die 2 truien. 1 is van katoen en 5% elastide de ander is van acryl. Ik heb meer van dat soort kleding met die samenstelling, maar die ruikt niet...raar he? Geen idee wat je er aan kan doen :-(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dit probleem ook gehad,maar dan met de hele was die er fris uitkwam,maar ging stinken als het iets vochtig werd door bijv je handen aan de handdoek te drogen.
Sinds ik één keer in de maand de wasautomaat op 90 graden met een scheut schoonmaakazijn leeg laat draaien,heb ik er geen last meer van.

Het beste antwoord

..even een nacht in water met azijn leggen en de volgende ochtend in de wasmachine wassen..
Dan zijn alle geurtjes weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voeg een schepje toevoeging tegen nare geurtjes uit sportkleding van HG toe aan je wasmiddel, je was komt dan weer fris uit de machine.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien ligt het aan waar je je was ophangt, ruikt de wasmachine ook niet lekker fris? Buiten ophangen helpt de muffe geur van je kleren weg te halen, (niet ophangen als je dichtbij een akker woont). Ruikt het wasmiddel ook niet lekker en gebruik je wasverzachter? Misschien helpt het om een ander wasmiddel te gebruiken? Wasverfrisser van Robijn helpt goed tegen muffe geurtjes.
Nog een tip:1 keer de maand laat ik de machine leeg draaien met scheutje opgeloste soda dat je in de trommel doet ,scheutje azijn in bakje voor de waspoeder en scheutje javel in bakje was verzachter dar laat je op 95 graden leeg draaien, kan absoluut geen kwaad en het muffe is weg veel succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goede tip,doe ik ook vaak zo!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben allergisch voor robijn was verfrisser en wasverzachters.... Dus ik zie niet een optie om dat dan te gaan doen. Het is dat alleen ZIJN kleding stinkt en die van mij lekker ruiken, terwijl zij in 1 was worden gedraaid. Regelmatig was ik mijn wasmachine uit met soda.... Dat is toch normaal?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad als je allergisch bent voor wasverzachters is Robijn geen optie. Is zijn kleding gemaakt van synthetische materialen? Transpireert hij veel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik transpireer meer dan hem, daar ligt het ook niet aan. En als hij zweet stinkt hij ook niet naar zweet zoals ik dat doe. Hij gebruikt geen deoderant... Zal dat ook kunnen?
Ik heb dat ooit met een paar truien gehad. Die had ik gewassen en vergeten uit de wasmachine te halen. Toen zijn ze heel muf gaan ruiken. Elke keer als ik ze was komt alles er heerlijk ruikend uit en die muffe geur blijft in die truien zitten. Dat is iets wat je er ( bijna) niet uitkrijgt. Uiteindelijk heb ik de truien weggegooid want ik werd er gek van. Zelfs buiten hangen hielp niet echt...

Succes