Ik heb 1 eiken stoel gekocht. Die moet opgeknapt worden. Te beginnen met huidvet van handen te verwijderen. Hoe pak ik dit aan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Als je na het ontvetten ook gaat schuren dan met ammonia op poetsdoek. Neem na het ontvetten met de ammonia het hout nog een keer af met water, om zo eventuele restjes ammonia op het hout te verwijderen. Laat het hout dan goed drogen.

Of zachte houtsoorten (Vuren, Grenen) ontvetten met Glitsa Vloerreiniger.

Harde houtsoorten (Merbau, Mahonie) ontvetten met Thinner.

Als alleen reinigen kan ook Verwarm de inhoud van een blikje of flesje gewoon bier, het mag niet koken. Wrijf het bier met een schone doek op de houten tafel, even laten opdrogen en met een vochtige doek nawrijven. De tafel krijgt zo zijn oude kleur en glans terug.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

sopje van groene zeep doet wonderen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vettige aanslag op hout kan op de volgende manieren worden verwijderd.

Vettige aanslag kan worden verwijderd van hout door af te nemen met een zeem die is gedrenkt in een sterk verdund mengsel van water en azijn.

Diepe vetvlekken op een klein oppervlak.

Deze vlekken verwijder je van het houten oppervlak door deze in te wrijven met spiritus.

Succes!!