Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe krijg je verf van je zeil af?

Ik heb mijn radiator gespoten en maar een gedeelte van mijn zeil afgedekt. Nu ligt er een witte waas over het zeil. Ik krijg dit niet weg met terpentine. Enig idee hoe wel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je moet even wachten tot de verf helemaal uitgehard is (morgen ofzo) en dan met een staalbolletje (van de Wibra) de verf wegpoetsen met sop. Enig bezwaar is dat je dan een heel stuk heel erg schoon zeil hebt en je eigenlijk dan het hele zeil moet doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou dit niet durven, ik denk dat je het zeil kapot schuurt. Maar ik kan het mis hebben. Misschien heb je nog een reststukje zeil ergens liggen, zodat je het daarop kunt uit proberen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neen gaat goed hoor, heb het zelf ook gedaan. Het zijn die zachte staalbolletjes van de Wibra, ik geloof €0,50 per 4!
Je kan het proberen met een Glaskrabber, ideaal voor het verwijderen van kleine verfspatten op het glas of andere harde oppervlakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat ook dit niet werkt, zoals de verfresten omschreven worden, is hij/zij al aan het wrijven geweest en kun je dus niet met het mesje onder de verfspatten komen, ik verwacht ook hier beschadiging aan het zeil.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, sorry, het is spuitnevel, maar daarvoor geldt hetzelfde, daar krijg je het mes ook niet onder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geheit dat je IN het zeil steekt!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding