Hoe kan je witte schoenen schoonmaken die blauw zijn geworden door een spijkerbroek?

Goeiedag. Gister zijn mijn nieuwe witte schoenen blauw geworden omdat mijn spijkerbroek nat was geworden en heeft afgegeven. Kan je dit nog schoonkrijgen? En zo ja hoe?groet goatt

Toegevoegd na 30 minuten:
het gaat om witte nike air max. en is van leer. (weet niet of het echt leer is)
het gaat vooral om de flap en de zijkant. op de foto niet echt goed te zien.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.8K

Antwoorden (4)

misschien met bleekmiddel? maar ligt eraan wat voor'n stof je schoenen zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
los een steradent tablet op in een half vol glas warm water, giet het nog bruisende spul op de vlekken en dep of wrijf de schoen schoon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou , wat mogelijkheden , is het glad materiaal ? Gewoon voorzichtig met kleurloze schoen smeer, eerst een klein stukje proberen . De blauwe kleur komt dan los . Dan af vegen . Dan bestaat er ook witte schoen smeer, en Witsel Vd tennis schoen schoenen Is het een textiel met een open structuur ? Eerst wat biotex in sopje dan met een schoon vaat doekje heel voorzichtig eerst proberen , eerst deppen dan voorzichtig met schoon vochtig doekje het er af deppen . Lukt dat niet ! Ga langs de schoen maker ! Met de schoen :) en vraag daar advies . Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afhankelijk van materiaal, kun je het ook schoon maken met Jif (Cif) op een schuursponsje, met een schone, vochtige doek afnemen na de tijd.