Hoe was je een vestje van 55% zijde en 45% katoen. Er staat dus : no wash in water light dry cleaning. Moet ik dat zelf tegen de stomerij zeggen?

Toegevoegd na 40 seconden:
En er staat dus no wash in water. Wat nou als het regent en hij wordt nat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

je zegt in de stomerij gewoon dat het gestoomd moet worden. En door regenwater zal het echt niet verpest worden, zolang je het niet de hele dag in de regen laat liggen
anneliez
11 jaar geleden
Een goede stomerij let daar zelf op,maar je kunt het ook makkelijk zelf met de hand wassen hoor.
Laat het vestje even een paar uurtjes in een lauw warm sopje staan en was en spoel het uit en hangt het nat te drogen dus niet in de droger of centrifuge.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Zijde is wel kwetsbaar als het nat is, maar Maria heeft gelijk: ik zou het ook gewoon zelf wassen.
Als je woolight wasmiddel voor fijne stoffen gebruikt is tien minuten in het sop voldoende.
Maria, plus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je Ivana.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
droog het wel liggend en breng het nat terug in model
anders zakt het helemaal uit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de aanvulling muts.