Hoe onderhoud je het beste een vloer van Alta Kwartsiet?

Sinds kort een vloer van Alta kwartsiet, flagstone ruw gebroken. Ik zie steeds vlekken die maar niet weg willen. Heb er laatst een coating op gezet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Na ca. 2 à 3 dagen reinigen met een cementsluierverwijderaar, bijv. R63. De eerste 3-4 maanden (bij verlijming) of 6-8 maanden (bij specie) mag men de vloer enkel met een weinig water reinigen, zodat de vloer optimaal kan drogen. In ieder geval géén zepen en dergelijke gebruiken. Wilt U tijdens deze droogperiode toch een keer dweilen met zeep gebruik dan enkel een scheutje P24 in uw dweilwater.
Beschermen
Indien de vloer na de droogperiode volledig droog is, kan men een impregneer aanbrengen, bijv. S42. Het gebruik van dit middel, verlaagt de kans op vuil-, vet- en vochtvlekken aanzienlijk. Bovendien zorgt dit product voor een kleuraccentuering, het zgn. nateffect. Wilt u geen kleuraccentuering bij kwartsiet, impregneer de vloer dan na de droogperiode met S34.
Onderhoud
Voor het wekelijks onderhoud dweilt u met een aangepast onderhoudsproduct, bijv. P24.

Heb je de vloer niet gereinigd met cementsluierverwijderaar, dan kunnen de vlekken ontstaan zijn door de cementsluier. Neem contact op met diegene die de vloer gelegd heeft over wat te doen na coating.