Hoe maak je een blender goed schoon?

En dan met name de binnenkant.

Liefst zonder chemische troep, want er moet daarna wel weer voedsel in...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Ik zou dit met schoonmaak azijn en heet water doen.
Laat het even mixen met schoonmaakazijn erin, en daarna in de afwasmachine zetten. Zo doe ik het altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (4)

Het geheel uit elkaar schroeven, en in een bakje met wasmiddel (of af en toe soda) leggen. Dan met een afwassponsje uitpoetsen. Afspoelen. Laten drogen en in elkaar schroeven

Toegevoegd na 19 minuten:
Uiterarad is dit als jet het GOED wilt schoonmaken. Voor dagelijks gebruik is even laten draaien met wat heet water er in normalitair voldoende!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heet water met een scheutje afwasmiddel. En dat de blende even flink laten draaien.

Als het vuil al aardig is aangekoekt, dan kun je de binnenkant ook even laten weken met heet water met een schepje soda.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Als je het alleen over de binnenkant hebt dan hoef je helemaal niets uit elkaar te schroeven. Is gekkenwerk en volstrekt onnodig. Dit doe je bij veel gebruik hooguit 1 keer per jaar.

Het beste is om hem te vullen met heet water, beetje afwasmiddel erbij en aanzetten. Als het aangekoekt is dan herhaal je het een paar keer en laat je hem even weken, dit is de meest handige, makkelijke en vriendelijke manier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt helemaal aan de blender. De blenders die ik zelf gebruik hebben een bak en blender die zo uit elkaar te halen zijn (zonder schroeven). Kan dat niet dan zal je het inderdaad zo moeten doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb thuis 2 blenders. Eentje die helemaal in elkaar is geschroefd en een ander die je makkelijk (zonder schroeven) uit elkaar is te halen.
Die MET schroef haal je nooit uit elkaar, want anders hadden ze het wel anders gemaakt. En die andere die haal je bij regelmatig gebruik eens in de 6 maanden eens uit elkaar. Maar de binnenkant blijf je schoonmaken met warm water en zeepsop na elk gebruik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, ook een prima antwoord natuurlijk.
ja met water en zeep en dan ding aAN DOEN