Hoe krijg je een kleurspoeling voor je haar uit je kleding?

Ik heb een beetje kleurversteviger op mijn truitje geknoeid. Het is geen haarverf, maar zo'n soort spulletje dat 2 tot 3 wasbeurten blijft zitten. Ik heb al vlekkenreiniger voor inktvlekker geprobeerd, maar dat was het 'm niet helemaal.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (6)

Vlekkentovenaar, die heeft een serie van die kleine flesjes speciaal voor elke vlek... Bij de drogist...

Succes...

En als dat niet lukt, je krijgt die vlek er niet uit, dan adviseer ik je nog veel meer van dat originele haarspul te kopen en je kleding er mee in te smeren, twee voordelen heb je dan, je krijgt het er nooit meer uit, maar dat wist je al en het kleurt heel schattig bij je haar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je nu nog kan doen weet ik niet. Lesje voor de volgende keer: gelijk haarlak eroverheen spuiten en in de was. Deed ik altijd met echte haarverf en t gaat er gewoon uit.
(Ben 6 jaar lang kapster geweest en hierdoor kon ik ook mijn mooie kleding mooi houden)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede tip van je +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
slim!! +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+, nooit geweten dat dat helpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weinig mensen weten dit. Ik wist het zelf ook niet, totdat ik de opleiding kapster ging volgen. Het schijnt dat er iets in de haarlak zit wat een verbinding aangaat met de pigmenten. En dan is het makkelijker uit te wassen. Misschien beetje dezelfde werking als dat je met een watervaste stift over een whiteboard bent gegaan, ga er met een whiteboardmarker overheen en de watervaste inkt kan je zo wegvegen.
Zou best kunnen dat het ong. hetzelfde is. Maar bedankt voor je +jes!
Dat spul geeft echt rotvlekken! Jammer dat je het al geprobeerd heb met inktvlekker verwijderaar want ik ben bang dat het er nu helemaal niet meer uitgaat.

Betreft het witte kleding dan kan je een nachtje bleekwater proberen. Textielverf is anders een optie......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je, bleekwater is ook vaak mijn redmiddel bij witte kleding.
Je kan er head and shoulders opsmeren en proberen dit schoon te wrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat waar? + Lora. Nooit geweten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik het gelezen via google ook een tip van een kapster. www.huishoudplaza.nl
Gaat het er ook niet af in de wasmachine dan?
Eerst wat vloeibaar wasmiddel op de vlek inwrijven, en vervolgens in de machine.
En idd zodra je het op kleding knoeit, de plek in sprayen met haarlak, en vervolgens in de wasmachine.

Ik ken het probleem helaas, alleen bij mij zit het op mn lederen bankstel. ;-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat heel goed werkt voor deze vlekken in textiel is Trisel.
Moet je eens proberen, is echt de moeite waard.
Succes!