Is dit schimmel of wat is het?

Ik zag net dit in mn douche, en het zat ook al op 1 plek aan de muur in mijn douche. EN ik vroeg me af, weet iemand wat het is? is het schimmel? of is het gewoon vuil? Want ik heb het ook al een paar keer verwijderd maar het komt steeds terug

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
ronron1212
10 jaar geleden
Vies hoekje naast dat vieze ding dan zou me douche maar eens goed schoonmaken. Bleek en ontkalker kunnen geen kwaad met veel heet water.
Poet
10 jaar geleden
Lijkt op the Blob
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat ziet er allemaal behoorlijk smerig uit.
Voordat dat zo ver is gekomen, had je het al lang schoon moeten maken. Ook het plafond daarboven en die dingen er naast.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neem contact op met de verhuurder als het om een huurwoning gaat.

Antwoorden (2)

Dat is schimmel. Met b.v. HG schimmelreiniger te verwijderen. En er zijn witsels die schimmelwerend zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
OK bedankt, is het ernstige schimmel of valt het mee?
Dat is zelfs het vruchtlichaam van een schimmel, dus een zwam of paddenstoel.
Ik denk dat je met een meer dan ernstig probleem zit.
Als het dit niveau bereikt zit je met een serieuze schimmelaantasting in je (ik denk) badkamer.
Als het dit punt bereikt heb je meer nodig dan een antischimmel spraytje, hier moet flink geklust worden.
Je kan volgens mij best eens beginnen met na te kijken of je nergens een lek hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wat betekent dat dan precies een vruchtlichaam? Het zit zeg maar voor zover ik kan zien alleen aan de rand van de douche, als ik dat flink boen en spray. Is het dan schoon te krijgen? het is vooral omdat het op die plak lastig/vaak vochtig is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het vruchtlichaam ofwel de zwam, ook wel eens champignon genoemd is het zichtbare deel van heel het spul. (op de foto dat oranje-gele spul)
Een zwam is het zichtbare en makkelijkst op te ruimen deel van het probleem.
Het mycelium (onzichtbare gedeelte) van de schimmel zit in de vorm van hele fijne draden in je wand en/of plafond. Dit wil zeggen dat je niet weet hoe groot het is maar aan de grote van de zwam te zien zit dat mycelium daar al langer dan vandaag of gisteren.
Ik kan het niet exact weten maar naar hetgeen ik uit de foto kan opmaken, veronderstel ik dat zo ongeveer de halve wand en een flink deel van dat plafond vol schimmeldraden zal zitten,
Daarom dat je niet zal toekomen met een beetje boenen en schrobben, je zal echt wel iets meer werk moeten verzetten om van die rotzooi af te raken.