Hoe kan ik de vlekken verwijderen op de grafsteen van mijn ouders (zwart marmer); de vlekken zijn veroorzaakt door de bloemstukken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.2K

Antwoorden (3)

HMK R155 Grondreiniger Zuurvrij

Reinigen en vlekken verwijderen uit natuursteen, zolas marmer en graniet. Chinees hardsteen onderhoud. Graniet reinigen en marmer schoonmaken.

Geschikt voor:
Voor het reinigen van sterk vervuilde oude- en nieuwe oppervlakken van natuursteen vloeren, kunststeen vloeren, graniet vloeren en marmercomposiet vloeren. De grondreiniger HMK R155 is geschikt voor gepolijst natuursteen zoals marmer, basalt, graniet en Belgisch hardsteen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou het eens met een beetje soda proberen. Dat kost bijna niets en zal het marmer zeker niet beschadigen. Marmer is overigens een kwetsbare steensoort. Met was behandelen als je de grafsteen mooi wilt houden is een goede optie. Dat kan bijvoorbeeld parketwas zijn, of was voor natuursteen. Nooit zure middelen gebruiken op marmer, het lost er in op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HG grafsteenreiniger verwijdert grondig en probleemloos aanslag, vuil en vlekken als gevolg van atmosferische verontreiniging alsmede door toedoen van uitwerpselen van vogels van marmer, blauwe hardsteen en andere natuurstenen grafstenen, stucwerk en muren. De vervuilde plekken vanaf ongeveer 5 cm afstand besproeien met HG grafsteenreiniger en ongeveer 25 minuten laten intrekken. Eventueel achtergebleven vervuiling verwijderen met een doek of borstel en vervolgens het oppervlak met ruim water naspoelen. Bij bijzonder hardnekkige vervuiling de behandeling na ongeveer 30 minuten herhalen. Een halve liter is genoeg voor ongeveer 3m² oppervlak.
- See more at: http://nl.hg.eu/products/show/id/6066/#sthash.vDjtJUY7.dpuf