Weet iemand de ideale temperatuur voor afwasmiddel?

Wat zouden ze bij Dreft of Cif (bestaat dat nog?:p)zeggen? Vanaf 30 graden begint het wat met te schuimen.. :) Glassex heeft bijvoorbeeld wel koud de beste werking.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat schuimen heeft met een goed afwasmiddel niets te maken, het is bijzaak.
Een goed afwasmiddel hoeft niet te schuimen daar het er maar om gaat dat het ontvet en schoonmaakt. Uiteraard speelt de temperatuur wel een grote rol met betrekking van het oplossen van vuil en vet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies, met scheikunde leerden we altijd dat het schuimende veelal was toegevoegd, zodat mensen denken, deze schuimt veel dus doet veel.

Het beste antwoord

Zo heet als dat je handen kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is het zo zwart wit denk je? Want sommige stoffen werken niet meer of verdampen bij matig hoge temperaturen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als niemand antwoord krijg je wel beste vraag. Want hij is leuk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, afwasmiddel is o.a. een ontvetter, met chemische stoffen die goed tegen verhitten kunnen.
Een aangekoekte pan met een klein beetje afwasmiddel en water even laten koken werkt ook. In (kleur)wasmiddel (voor kleding) zitten ook enzymen, die werken niet/minder bij hogere temperaturen. (vanaf ongeveer 50 graden)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja ja ja ja bedankt