Hoe krijg je "weer" vlekken uit textiel?

Mijn dochter heeft een blauwe dekbedhoes waar allemaal van die weervlekken inzitten (soort schimmel).
Hoe kan ik dat eruit krijgen?
Alle middeltjes die je ervoor kunt kopen bevatten chloor/bleek en het dekbedovertrek moet uiteraard wel blauw blijven.
Iemand een tip???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
43.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
deze vraag is al eens lang geweest
http://www.goeievraag.nl/vraag/weervlekken-lakens.27064
Vul trefwoorden in bij je vraag dan kan je zien of je vraag al eerder gesteld is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OK dank je, ik zal hem weer sluiten dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh ik heb net dat antwoord gelezen en dat gaat allemaal over reinigingsmiddelen MET bleekmiddel en ik zoek het juist ZONDER.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/kinderwagen-vochtige-schuur-gezet-helaas.35481
http://www.goeievraag.nl/vraag/zwarte-spikkels-polo.22581
misschien zit hier een goede tip bij

Antwoorden (7)

Dat klinkt als niet goed uitgespoelde waspoeder.

Waarschijnlijk gebruik je te veel waspoeder of je doet de wasmachine te vol zodat het niet goed kan spoelen.

Het kan ook zijn dat je waspoeder gebruikt die bleekt.

Prop je wasmachine niet te vol, er moet een handlengte ruimte zitten tussen de bovenkant van de was en de trommel. De meeste mensen gebruiken ook te veel wasmiddel. Probeer eens 1/3 minder te gebruiken, je zult zien dat het net zo schoon wast en je voorkomt daarmee witte uitslag op donkere was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weervlekken in gekleurde katoenen, linnen, wollen, zijden en synthetische stoffen dept u royaal met een oplossing van water met zout (5%) en spoelt u vervolgens na in een handwarm sopje.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met ossegalzeep krijg je heel erg veel vlekken uit de kleding dus waarschijnlijk ook uit je dekbedhoes.

Stof goed natmaken en met de zeep er goed overheen uitspoelen en nog een keer proberen.

Deze kan je kopen in de supermarkt of drogist en kost bijna niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik gebruik het overal voor en is me niet echt opgevallen.
Misschien kun je het nog redden door het de verven in de machine.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet egaal blauw, maar eentje met Diddl en Diddlina erop.
Mijn ervaring is dat je dit soort vlekken er niet uit krijgt.
Dit geldt helaas voor weer- en voor roestvlekken. Weer vlekken ontstaan als stof te lang vochtig in een kast ligt of in een wasmand. Helaas!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet dat er spul te krijgen is van een bekend schoonmaak merk, die je bij o.a. drogisten en bouwmarkten kunt kopen. Kost wel rond 12 euro, volgens mij. Ik weet niet of het werkt. Is wel een beetje werk, bestaat uit 2 gedeeltes, 2 flesjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de Vanish zetten!
Elke keer als je er langs loopt, even de boel bewegen. Met beweging aktiveer je de werking. Heb je het idee dat de Vanish het niet meer doet, omdat de witte schuim dan verdwijnt, even het sopje opnieuw maken. Het is een werk, maar het werkt wel. Doorgaan totdat het verdwenen is. Ik schat zo in, dat je de sop 3 tot 4 keer opnieuw moet maken, met elke keer zo'n 90minuten ertussen.
SUCCES!